خانه / اخبار / نقض قانون کپی رایت این بار توسط اپل

نقض قانون کپی رایت این بار توسط اپل

شرکت اپل همواره با تلاش فراوان سعی داشته تا از طرح ها و خلاقیت های خود محافظت کند حتی اگر نیاز باشد که به دادگاه برود و از آنها دفاع کند. ولی حالا نوبت خود این شرکت است که در جایگاه یک متهم قرار گیرد.


شرکت ملی ریلی کشور سوئیس به تازگی ادعا کرده است شرکت apple طرح معروف ساعت این شرکت را کپی کرده و در نرم افزاری جدید در سیستم عامل جدید این شرکت iOS 6 مورد استفاده قرار داده است.


سخنگوی شرکت ملی راه آهن سوئیس در این باره می گوید که، این اتفاق باعث افتخار ما است که شرکت Apple از طراحی ما در مدل جدیدش استفاده کرده، ولی این کمپانی هیچ اجازه ای از ما در این مورد کسب نکرده و هیچ اطلاعی هم به ما نداده است.

وی در یک مصاحبه با خبرگزاری AP نیز گفته است:” ما مراتب را به این شرکت اطلاع داده ایم که این طرح متعلق به ما است و کمپانی اپل می بایستی حق استفاده از آن را بپردازد”.


طرح مورد جدل در این جریان، طرح یک ساعت دایره ای شکل است که دارای یک زمینه ی سفید با خطوط مشکی بجای اعداد است و یکی دیگر از شاخصه های آن ثانیه شمار آن است که قرمز رنگ بوده و نوک آن یک دایره قرار دارد.


شرکت ملی ریلی سوئیس، حق استفاده از این طرح را در گذشته دریافت کرده و این نمونه در بسیاری از ایستگاه ها مورد اسفاده قرار گرفته است و یا حتی حق استفاده از آن برای تولید تعدادی ساعت های مچی نیز به شرکت Mondaine‌ در گذشته داده شده است.


این طرح اخیرا در مدل جدید iPad، بکار گرفته شده است.
منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

ایده جدید اپل – ایربگ موبایل

در سیستم سنتی محصولات الکترونیکی، این وسایل اغلب دارای یک صفحه نمایش خارجی هستند که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *