خانه / اخبار / توافق مالی اپل با Swiss Rail برای استفاده از طرح ساعت

توافق مالی اپل با Swiss Rail برای استفاده از طرح ساعت

کمپانی apple به تازگی اعلام کرده است حاضر است برای استفاده از طرح ساعت SBB و رعایت حقوق معنوی این طرح در مدل جدید iPad خود وجه مورد توافقی را به این شرکت بپردازد.

چندی پیش طبق ادعای شرکت حمل و نقل ریلی سوئیس SBB، کمپانی اپل بدون کسب اجازه و یا پرداخت حق استفاده، از طرح ساعت معروف این شرکت در مدل جدید محصول خود (iPad) استفاده کرده است.

شرکت حمل و نقل ریلی سوئیس برای جلوگیری از تبعات و تحریم های احتمالی قابل ایجاد برای شرکت اپل توسط کاربران مختلف، خیلی سریع این توافق مثبت صورت گرفته را اعلام کرد. همچنین این کمپانی طبق توافق خود با شرکت اپل متعهد شده که رقم معامله را فاش نکند، و این در حالی است که این شرکت ماه پیش با توجه به تضیع حق خود اعلام کرده بود که این جریان از طرفی باعث افتخار این کمپانی است که یکی از طرح های آنان در مدل جدید iPad بکارگرفته شود.

حقوق معنوی این طرح ساعت مینیمالیستی از سال ۱۹۴۴ که توسط Hans Hilfiker ارائه شده بود در اختیار شرکت حمل و نقلی ریلی سوئیس بوده است. این طرح یکبار دیگر در سال ۱۹۵۳ توسط این طراح تکمیل گردید و یک ثانیه شمار قرمز رنگ برای افزایش دقت آن در حرکت قطار ها، به آن اضافه گردید.

این طرح مشهور در موزه طراحی لندن London Design Museum و موزه هنرهای مدرن نیویورک Museum of Modern Art جزو آثار برجسته طراحی قرن بیستم قرار دارد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

استیو جابز اسطوره اپل درگذشت

استیو جابز – Steve Jobs – افسانه اپل درگذشت سان فرانیسیسکو ، ۵ اکتبر ۲۰۱۱، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *