خانه / تازه ها / روش های ساخت دستی در طراحی صنعتی و مجسمه سازی

روش های ساخت دستی در طراحی صنعتی و مجسمه سازی

طراحی داخلی معماری داخلی طرح و ساخت برژمان

عنوان کتاب: روش های ساخت دستی در طراحی صنعتی و مجسمه سازی (بررسی روش های مدل سازی و قالب گیری به روش دستی و بکار گیری پلیمرها)

موضوع:  مواد و روشهای ساخت، قالبسازی و مدلسازی به روش دستی با استفاده از پلیمر

نویسنده: رضا مرزوقی

مترجم: 

ناشر: نشر ناقوس

روش‌ های ساخت دستی در طراحی صنعتی و مجسمه سازی

توضیحات تکمیلی:

کتاب روش‌ های ساخت دستی در طراحی صنعتی و مجسمه سازی ، درباره مواد و روشهای ساخت، شامل قالبسازی و مدلسازی به روش دستی با استفاده از پلیمرهاست و در آن مباحث کاملی از روشهای کار با این مواد به همراه مثال‌های متعدد جهت درک بهتر به مخاطب ارائه شده است .
نویسنده انگیزه خود از نوشتن این کتاب را خلاء ارائه مطالب کاربردی در این زمینه به مخاطبان، به ویژه دانشجویان طراحی صنعتی می‌داند. زیرا اکثر این اطلاعات به راحتی در اختیار علاقهمندان قرار نمی‌گیرد یا به صورت ناقص و سلیقه‌­ای ارائه می­گردد و اکثر کتاب‌هایی نیز که در این زمینه تا کنون چاپ شده‌­اند یا اصولاً ترجمه یک کتاب با هدف بیان روش‌های ساخت و تولید انبوه بوده و یا مباحث اندکی از موارد عنوان شده در این کتاب را شامل می­‌شوند و چندان به روشهای ساختِ دستی نمی‌­پردازند.
این کتاب شامل نه فصل است و سعی شده با پرداختن به روش‌های گوناگون مدلسازی به صورت دستی از جمله روش‌های ساخت با استفاده از فایبرگلاس، الیاف کربن، رزین اپوکسی، وکیوم فرمینگ، وکیوم بگ، قالب‌های لاستیکی، خمیرهای سیلیکونِ دما بالای مورد استفاده در ساخت زیور آلات و روش‌های تولید سریع به همراه مثال‌های مربوطه و همچنین معرفی مواد لازم برای این منظور، طیف وسیعی از اطلاعات دراین زمینه را با توجه به خواسته و هدف مخاطب در اختیار او قرار دهد، تا مخاطب بدون هیچ پیش زمینه‌­ای امکان استفاده از مطالب را داشته باشد. همچنین درکنار روش‌های ساخت دستی، جهت آشنایی مخاطب به صورت مختصر به روش‌های تولید ماشینی با این مواد نیز اشاره شده است.
مخاطبین این کتاب دانشجویان طراحی صنعتی، مجسمه سازی، مکانیک، کارگاه‌های ساخت دستی و کلیه علاقه مندان به مدل سازی و قالب گیری می‌باشند.

فصل های این کتاب شامل:

  • آشنایی با ساختار کامپوزیت ها و موارد کاربرد آن در تولید محصولات
  • مواد مورد استفاده در ترکیب الیاف رزین
  • روش های ساخت قطعات از ترکیب رزین الیاف
  • مواد مورد استفاده در مدل سازی
  • آشنایی با تکنیک لایه گذاری دستی
  • انواع قالب گیری در روش لایه گذری دستی
  • سایر روش های ساخت دستی با الیاف و رزین
  • قالب های لاستیکی و نحوه کار با آنها
  • روشهای تولید سریع

چند صفحه از کتاب:

 

 

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

معرفی كتاب شناسایی نیازهای پنهان برای طراحی پیشرو

معرفی کتاب شناسایی نیازهای پنهان برای طراحی پیشرو

معرفی کتاب شناسایی نیازهای پنهان برای طراحی پیشرو نویسندگان: کیت گافین، فرد لمکه و اورزولا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *