خانه / اخبار / گزارش برگزاری هفته طراحی جواهر تهران

گزارش برگزاری هفته طراحی جواهر تهران

هفته طراحی جواهر تهران اولین حرکت گسترده دانشجویی در زمینه معرفی بهتر گرایش طراحی زیورآلات به جامعه ­ی دانشجویی و صاحبان مشاغل و صنایع کشور به حساب می ­آید که دور نخست آن به همت انجمن علمی طراحی صنعتی دانشگاه تهران و  موسسه آموزش عالی پارس در بهمن ۱۳۹۴ در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار گردید و با استقبال بسیار خوب علاقمندان این گرایش از دیزاین مواجه شد.

از اهداف برگزاری این جشنواره می­ توان به ایجاد زیرساخت برای تاسیس رشته ی طراحی جواهر، آماده سازی دانشجویان و علاقمندان برای ورود به این حرفه، ایجاد بستر مناسب برای ارتباط دانشگاه با صنف طلا و جواهر و دعوت از صاحبان مشاغل و صنایع  برای ترویج کارآفرینی و جذب طراحان خلاق نام برد.

خوشبختانه بسیاری از اهداف مورد نظر، از زمان آغاز این برنامه و در نتیجه­ی تلاش­های صورت گرفته توسط هیئت سیاست گذاری هفته طراحی جواهر تهران تحقق یافته­اند که از جمله ی آن می­ توان به اخذ مجوز تاسیس رشته­ی طراحی جواهر در مقطع کارشناسی توسط وزارت علوم برای اولین بار در ایران اشاره کرد. همچنین طبق نظرسنجی­های صورت گرفته، شاهد گرایش بیش از پیش دانشجویان به این رشته و  افزایش تعداد پژوهش ها و پایان نامه­های مرتبط با طراحی زیورآلات بوده­ایم و امید است تاثیرات مثبت آن را در سال­های آتی در بازار طلا و جواهر ایران مشاهده شود.

در مهرماه سال جاری، باهدف تقریب رشته های مرتبطی چون هنرهای تجسمی و صنایع دستی با حوزه طراحی، دومین دوره­ی این جشنواره نیز توسط انجمن علمی طراحی صنعتی دانشگاه تهران و با حضور طراحان، اساتید برجسته و فعالان حوزه طلا و جواهر کشور در پردیس هنرهای زیبا، طی مراسمی با حضور دبیر علمی این جریان سرکار خانم دکتر مریم خلیلی (مدیرگروه رشته طراحی صنعتی دانشگاه تهران) و سرکار خانم ذوالقدر، نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افتتاح گردید.

در طی این هفته علاوه بر برگزاری کارگاه­ های تخصصی و نشست های مرتبط با طراحی زیورآلات، نمایشگاهی از آثار منتخبین این دوره برپا شد که ۴۲  اثر در دو بخش دانشجویی و حرفه­ ای با  موضوعات  “امید”، “ریشه هاو بال ها” و “سرزمین آرزوها” را شامل می شد.

همچنین در مراسم اختتامیه این دوره با تقدیر از نفرات برگزیده با حضور جناب آقای جمشید امامی به نمایندگی از هیات پنج نفره داوران گرانقدر این دوره (استاد عبدالناصر گیو، دکترمریم خلیلی، آقای روح الله شمسی زاده، سرکارخانم بنفشه همتی) و همچنین حامیان این رویداد، تعداد  ۱۳ اثر در بخش های دانشجویی، حرفه ای معرفی شد.

عکس ها و گزارش از : سارا کشفی، تارا کاشفی و آرزو نیکنام، گزارشگران طراحی صنعتی

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

گزارش نشست تخصصی ایده یابی در طراحی جواهر با الهام از طبیعت

نشست تخصصی ایده یابی در طراحی جواهر با الهام از طبیعت به کوشش انجمن علمی …

۲ دیدگاه

  1. کارها بسیار ضعیف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *