خانه / اخبار / ایده جدید اپل – ایربگ موبایل

ایده جدید اپل – ایربگ موبایل

در سیستم سنتی محصولات الکترونیکی، این وسایل اغلب دارای یک صفحه نمایش خارجی هستند که از طریق این صفحه فرمان های مختلفی به مغز دستگاه منتقل می شود. این صفحه نمایش در بیشتر محصولات یا از جنس پلاستیک است یا شیشه. پلاستیک ها مقاومت کمی در مقابل خط و خش دارند و شیشه ها نیز در مقابل ضربه دچار ترک خوردگی و یا شکستگی می شوند. با گذشت زمان و نیاز به سبک شدن محصولات مختلف برای حمل و نقل، صفحات (نمایش) خارجی محصولات نیز بسیار نازکتر شده اند و خطر آسیب دیدگی در آنها افزایش یافته است. بر این اساس نیاز به محافظت از این بخش ها در محصولات جدید بطور گسترده ای، لمس شده است.

در طرح اپل، که توسط پایگاه Patently Apple در ژانویه ۲۰۱۱ ارائه شده بود. روش هایی برای محافظت از وسایل پرتابل نمایش داده شده که در آن یک لایه (ضربه گیر) بین صفحه نمایش و دستگاه قرار می گیرد. این روش ها در آینده به طراحان اجازه خواهد داد تا وسایل و محصولات پرتابل (مانند تلفن همراه، لپ تاپ و … ) را با مقاومت بیشتر و آسیب پذیری کمتر طراحی و تولید نمایند.

این ایده ها، راه کارهای مختلفی را برای محافظت از محصول ارائه می دهند:

– وجود یک لایه محافظتی بین شیشه ( صفحه نمایش) محصول و خود محصول.


– وجود یک لایه محافظ تقویت شده (به لحاظ فرمول شیمیایی) درجهت مقاوم کردن شیشه (سطح خارجی محصول) – بطور مثال اضافه کردن پتاسیم به ترکیبات این لایه.

– قرار دادن یک لایه فومی، پلیمری، ژله ای، سیلیکونی یا … در جهت جذب ضربات و فشارهای وارده.

– وجود یک لایه بالشتکی (مایع) برای محافظت از محصول.


از دیگر مزایای این طرح ها، می توان به قابلیت انطباق این سیستم ها در جهت جلوگیری از نفوذ مایعات (آب) بداخل محصول اشاره کرد.

منبع: + +

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت[۱]‌ DIY ساده، هرکسی قادر به تبدیل دیوار به تاچ‌اسکرین و طراحی دیوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *