خانه / اخبار / نگاهی به طراحی خودرو برقی آفرود سایبرتراک تسلا

نگاهی به طراحی خودرو برقی آفرود سایبرتراک تسلا

نگاهی به طراحی خودرو برقی آفرود سایبرتراک تسلا که مدتی قبل توسط ایلان ماسک (Elon Musk) رونمایی شد.

نگاهی به طراحی خودرو برقی آفرود سایبرتراک تسلا

چندی پیش مؤسس تسلا، ایلان ماسک (Elon Musk)، از ماحصل طراحی خودرو برقی سایبرتراک با بدنه ضد گلوله رونمایی کرد. بدنه این خودرو مشابه بدنه فولادی مورد استفاده در ساخت سفینه فضایی Starship SpaceX است!

این خودرو به گونه‌ای طراحی شده است که ترکیبی از وانت پیکاپ و جت جنگنده رادار گریز به نظر می‌رسد. برخورداری از شتاب خودروهای اسپرت به همراه قابلیت‌های رانندگی در خارج از جاده (آفرود) از ویژگی‌های این خودرو به شمار می‌رود.

صفحاتی از جنس فولاد ضد زنگ نورد سرد که در پرتابه Starship برای سفر به سیاره مریخ استفاده شده بود، بدنه گوشه دار این خودرو را پوشش می‌دهند.

در مراسم رونمایی از آن در لس آنجلس به منظور اثبات مقاومت و استحکام این وانت شش نفره، ضربات پتک به درب این خودرو وارد شد اما هیچ‌گونه نشانه‌ای از ضربات پتک و خدشه ای بر روی آن وارد نشد.

شیشه‌های این خودرو از جنس شیشه Tesla Amor هستند که به منظور مقاومت در برابر گلوله‌های اسلحه کالیبر ۹ میلمیتر طراحی شده است. با این حال، در مراسم معرفی این خودرو وقتی که گلوله‌های فلزی به شیشه این خودرو اصابت کرد، شیشه شکست!

نگاهی به طراحی خودرو برقی آفرود سایبرتراک تسلا

سایبرتراک اولین وانت برقی شرکت تسلا

خودرو سایبرتراک تسلا در عرض ۲.۶ ثانیه می‌تواند به شتاب ۶۰ مایل در ساعت برسد و ظرفیت بکسل این وانت حداکثر ۶۴۰۰ کیلوگرم است.

مالکان این خودرو قادر خواهند بود خودرو خود را در منزل و در ایستگاه‌های شارژ مقصد آزاد تسلا شارژ کنند و این خودرو با یک بار شارژ می‌تواند مسافتی بیش از ۵۰۰ مایل (۸۰۰ کیلومتر) را طی کند.

قیمت این خودرو از ۳۹۹۰۰ دلار برای مدل تک موتوره و دیفرانسیل عقب شروع خواهد شد و خریدار با پرداخت ۷۰۰۰ دلار اضافی می‌تواند مدل خود ران این خودرو را خریداری کند. وانت سایبرتراک تسلا در سال ۲۰۲۲ وارد خط تولید خواهد شد.

نگاهی به طراحی خودرو برقی آفرود سایبرتراک تسلا

در اوایل امسال، شرکت تسلا مدل Y را تولید کرد که ترکیبی از خودرو شاسی بلند و اسپرت است. بر اساس ادعای ماسک، «این مدل خودرو ایمن‌ترین شاسی بلند اندازه متوسط در جهان خواهد بود.»

ماسک میلیاردر که تسلا و اسپیس ایکس (Space X) را تأسیس کرده است، شرکت نوپایی را به منظور برقراری ارتباط مغز افراد با رابط‌های رایانه‌ای از طریق هوش مصنوعی تأسیس کرده است. درون کاشت های (hmplants) این شرکت که نئورلینک (Neura link) نام دارد، می‌توانند این امکان را برای افراد فراهم کنند که صرفاً با فکر کردن به تکنولوژی از آن استفاده کنند.

نگاهی به طراحی خودرو برقی آفرود سایبرتراک تسلا

ماسک، مدیر عامل شرکت اسپیس ایکس (Space X)، همچنین قصد دارد با مأموریت‌های فضایی خصوصی به سیاره مریخ مهاجرت کند. در سال گذشته، او خودروی شخصی خود تسلا رودستر قرمز رنگ را با پرواز جدید پرتابگر سنگین وزن فالکون شرکت اسپیس ایکس (Space X) به فضا پرتاب کرد.

 

منبع: Elon Musk unveils Tesla’s Cybertruck electric off-road vehicle

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

ساخت و طراحی خودرو الکتریکی با پلاستیک بازیافتی!

طراحی خودرو الکتریکی با پلاستیک بازیافتی!

روزانه اخبار و مطالب زیادی در مورد وضعیت بحرانی کره زمین منتشر می‌شود. از گرم …

یک دیدگاه

  1. باسلام. در تیتر گزارش از کلمه ی طراحی استفاده شده است و دید خواننده را به سمت و سوی مقیاس های زیبایی انگارانه ای سوق می دهد که از مختصات ریاضی وار اعداد جدا باشد و به بحث های مرتبط به طراحی( انچه از دید یک طراح خودرو دیده می شود) معطوف گردد‌ اما متن گزارش چنین نیست. از سمتی دیگر گزارش، حاشیه های غیر مرتبط به طرح و طراحی را با اهمیت بیشتری نسبت به تیتر ارائه می دهد. لطفا تیترهای خود را سنجیده تر انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *