خانه / اخبار / خانه‌های چاپی با پرینتر سه بعدی، راه‌حل پایدار برای مشکل مسکن در جهان؟

خانه‌های چاپی با پرینتر سه بعدی، راه‌حل پایدار برای مشکل مسکن در جهان؟

طراحی داخلی معماری داخلی طرح و ساخت برژمان

TECLA نام شرکتی با هدف ساخت خانه‌های چاپی با پرینتر سه بعدی است که از منظر تأمین مسکن برای همه در زمان افزایش تصاعدی جمعیت و عدم وجود مسکن ارزان قیمت یک راه‌‌حل بحساب می‌آید.

معمار ماریو کیوسینلا و شرکت WASP خانه‌های پرینت سه‌بعدی شده TECLA را راه اندازی کردند، یک نمونه اولیه برای یک زیستگاه چاپی سه بعدی در نزدیکی شهر بولونیای ایتالیا ساخته شده است. TECLA از منظر تأمین مسکن برای همگان در زمان افزایش تصاعدی جمعیت و عدم وجود مسکن ارزان قیمت یک راه‌‌حل به حساب می‌آید، TECLA یک مدل جدید مسکن مدور است که با استفاده از مواد قابل بازیافت که از زمین‌های محلی بدست آمده، ایجاد شده است.

از سال ۲۰۱۲، (WASP پروژه صرفه جویی پیشرفته جهانی) در حال ایجاد فرآیندهای ساخت پایدار و مبتنی بر اصول اقتصاد مدور است که خانه های چاپی سه بعدی را در کمترین زمان و پایدارترین روش ممکن ایجاد می کند. TECLA اولین زیستگاهی خواهد بود که با استفاده از چندین پرینتر سه بعدی مشترک ساخته می شود و مقیاس وسیعتری را نسبت به گذشته ارائه می دهد. TECLA با استفاده از یک طرح جامع این پتانسیل را دارد که به برند اصلی بوم شهرهای جدید مستقل که خارج از شبکه فعلی هستند، تبدیل شود.

خانه‌های چاپی با پرینتر سه بعدی راه‌حل پایدار برای مشکل مسکن در جهان؟

ساخته شده با استفاده از جرثقیل WASP- جدیدترین نوآوری ساخت و ساز در محل

TECLA تغییر چشمگیری در حرکت به سمت خانه های سازگار با محیط زیست بوجود آورد. TECLA به کمک طراحی شرکت MCA و مهندسی و ساخت شرکت WASP اولین خانه ای خواهد بود که با استفاده از خاک رس محلی و بصورت کاملاً سه بعدی چاپ می شود. یک ماده “طبیعی اولیه” زیست تخریب پذیر و قابل بازیافت که ساختمان را به طرز چشمگیری بازیافت می کند. این خانه ها مطابق با محیط های مختلف ساخته خواهد شد و با استفاده از مدل اقتصادی مبتکرانه شرکت WASP -Maker Economy Starter Kit برای ساخت شخصی مناسب خواهد بود. این رویکرد ضایعات صنعتی را محدود کرده و مدل پایدار و منحصر به فردی ارائه می دهد که باعث تقویت اقتصاد ملی و محلی شده و رفاه جوامع را بهبود می بخشد. علاوه بر این، این طرح به طور قابل ملاحظه ای روند ساخت را تسریع می کند زیرا چاپگر سه بعدی به یکباره کل سازه را می سازد.

خانه‌های چاپی با پرینتر سه بعدی راه‌حل پایدار برای مشکل مسکن در جهان؟

خانه‌های چاپی با پرینتر سه بعدی راه‌حل پایدار برای مشکل مسکن در جهان؟

نامگذاری مدل TECLA پس از این صورت گرفت که شهری خیالی توسط ایتالو کالوینو بعنوان “تکامل مداوم شهری” در کتاب “شهرهای نامرئی” توصیف شد. این نشانگر تلاش های هر دو شرکت در ترکیب نوآوری های فناورانه همراه با احترام به محیط زیست و درک فرآیندهای طبیعی است. مجوز برنامه ریزی را در ماه مه ۲۰۱۹ دریافت کرد، چاپ آن در سپتامبر ۲۰۱۹ آغاز شد و قرار است در آغاز سال ۲۰۲۰ تکمیل شود. با شروع اولین نمونه اولیه در مقر WASP در ماسا لومباردا، هدف این پروژه کار به سمت جوامع خانه های هوشمند در سراسر جهان است.

TECLA با استفاده از تحقیقات دقیق انجام شده توسط SOS- مدرسه پایداری (یک مدرسه حرفه ای که توسط ماریو کوچینلا تأسیس شده و ترکیبی از آموزش، تحقیق و عمل است) ایجاد شد. این تحقیق که با حمایت دانشجویان کارشناسی ارشد برنامه طراحی محیطی پایدار در مدرسه معماری انجمن معماری لندن انجام شده به بررسی علت و تأثیرات بی خانمانی پرداخته است. این کار به بررسی پیشرفت های فناوری برای ایجاد راه حل و بر اساس مطالعات موردی در مکان هایی با اقلیم های مختلف پرداخته است. نتیجه یک پوشش بسیار انعطاف پذیر است که در هرگونه شرایط آب و هوایی مقاوم بوده و کم مصرف است به گونه ای که مدل های خانه های سنتی این گونه نیستند.

خانه‌های چاپی با پرینتر سه بعدی راه‌حل پایدار برای مشکل مسکن در جهان؟

خانه‌های چاپی با پرینتر سه بعدی راه‌حل پایدار برای مشکل مسکن در جهان؟

همکاری بین MCA و WASP توسط ماپی (تولیدکننده مواد اولیه ساختمانی در سراسر جهان که مواد اولیه رسی را مورد مطالعه قرار داده و اجزای اصلی موجود در مخلوط گل خام را شناسایی کرده تا محصول نهایی قابل چاپ بسیار بهینه شده ای ایجاد شود) مورد حمایت قرار گرفت. آزمایش های ساختمانی توسط Milan Ingegneria، مشاور مهندسی مستقر در میلان انجام شد که به منظور ایجاد یک ساختار خودکفا روی بهینه سازی شکل کار می کرد.

خانه‌های چاپی با پرینتر سه بعدی راه‌حل پایدار برای مشکل مسکن در جهان؟

چهارچوب و اسکلت سفارشی و بسیار موثری توسط Capoferri  (یک شرکت متخصص در اسکلت معماری و پیشرو در پیشرفت های فناورانه) مهندسی و ساخت شده است در حالی که نماسازی توسط Frassinago (یک شرکت چند رشته ای که شامل یک استودیوی طراحی بوده و با معماری مناظر و شرکت متخصص در بخش باغبانی و فضای باز سروکار دارد) اجرا شده است. RiceHouse در مورد مواد زیستی حاصل از زباله های کشت برنج (غلاف و کاه برنج) مشاوره فنی ارائه داده که بر عملکرد حرارتی و راحتی زندگی در پوشش ساختمان تأثیر می گذارد. پروژه نورپردازی داخلی و خارجی با هدف دستیابی به حداکثر انعطاف پذیری و همبستگی تداخلی توسط Lucifero انجام شده است.

خانه‌های چاپی با پرینتر سه بعدی راه‌حل پایدار برای مشکل مسکن در جهان؟

 

منبع: Mario Cucinella Architects and WASP Launch ‘TECLA’ 3D Printed House

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

ساخت Delft Blue با پرینترهای سه بعدی

برای سال‌ها کوزه‌های سفالی Delft، که با Delft Blue هم شناخته می‌شوند، شهرت جهانی دارند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *