خانه / اخبار / طراحی پایدار محصولات بهداشتی FORGO

طراحی پایدار محصولات بهداشتی FORGO

طراحی پایدار محصولات بهداشتی FORGO

استودیوی دیزاین سوئدی با نام “form us with love، با هدف طراحی پایدار محصولات بهداشتی، یک برند آرایشی-بهداشتی را راه‌اندازی کرده است که از مصرف پلاستیک خودداری می‌کند و انتشار گاز گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد. نام برند FORGO است و اولین محصول این برند پودری است که مشتری با مقدار مشخصی آب مخلوط می‌کند و می‌تواند به عنوان مایع دستشویی از آن استفاده نماید.

طراحی پایدار محصولات بهداشتی FORGO

 این پودر حاوی مواد مورد نیاز برای تبدیل آب آشامیدنی شهری به یک بطری مایع دستشویی است. هر پاکت دارای ۱۲ گرم پودر است که قابلیت تولید ۲۵۰ میلی‌لیتر مایع دستشویی را دارد. این پودر همراه با یک ظرف شیشه‌ای ساده ارسال می‌شود.

طراحی پایدار محصولات بهداشتی FORGO

این استودیوی طراحی با یک آزمایشگاه متخصص در محصولات آرایشی بهداشتی برای تولید پودر همکاری می‌کند. پودری که شامل شش ماده اصلی است که از دهه هشتاد بوده است. این محصول در سه رایحه (خنثی، مرکبات و چوب) عرضه می‌شود. بسته‌بندی‌ها نیز با ظرافت و مینیمال طراحی شده‌اند.

طراحی پایدار محصولات بهداشتی FORGO

مدیر اجرایی این استودیوی طراحی می‌گوید: “ما ماموریت خود را به عنوان تغییر واقعی طراحی تعریف کرده‌ایم، این راهنمای ما برای تأثیر گذاشتن بر همه چیزهایی که در این استودیو انجام می دهیم است. این آرزو بسیار زمان‌بر است”. “این بدان معناست که ما باید تمام توجه و تلاشمان را برای تاثیرگذاری بر صنایع انجام دهیم و محصولات بهتری را از نظر نوآوری، پایداری و محصول با کیفیت تولید کنیم تا بدینصورت به یک راه‌حل بادوام دست پیدا کنیم.”

طراحی پایدار محصولات بهداشتی FORGO

جان لوفگرن مدیر نوآوری این استودیو اضافه می‌کند “ما می‌بینیم خیلی از محصولات بی‌فایده و ناکارآمد طراحی شده‌اند.” “بخش اعظم محصولات بهداشتیِ مایع، از اب تشکیل شده، یک ماده‌ای که همه در خانه داریم. خب چرا این‌ها را در ظروف و بطری‌های پلاستیکی کنیم و با کشتی به نقاط مختلف جابجا کنیم درحالیکه می‌توانیم بهتر عمل کنیم؟”

طراحی پایدار محصولات بهداشتی FORGO

هدف فورگو تولید محصول اشتراکی پایدار است به این صورت که بعنوان مثال وقتی پودر اول تمام شد، کمپانی سه بسته پودر جدید را در داخل یک پاکت کاغذی ارسال می‌کند و در این حالت شما فقط برای بار اول و تنها یکبار ظرف شیشه‌ای فورگو را دریافت کرده‌اید و بعد از آن فقط با خرید پودر، مایع دستشویی را داخل ظرف شیشه‌ای مخلوط و استفاده می‌کنید و در این چرخه هیچ پلاستیکی تولید نمی‌شود.

 

منبع: FORGO ‘just add water’ hand soap eliminates plastic

 

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

معرفی اپلیکیشنی که به ازای دوچرخه‌سواری به شما آبجو و بستنی رایگان می‌دهد! | طراحی پایدار

معرفی اپلیکیشنی که به ازای دوچرخه‌سواری به شما آبجو و بستنی رایگان می‌دهد!

در شهر بولونیای ایتالیا، مردم بابت عدم استفاده از خودروی شخصی جایزه دریافت می‌کنند. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *