خانه / گزارش اختصاصی / گزارش نشست تخصصی ایده یابی در طراحی جواهر با الهام از طبیعت

گزارش نشست تخصصی ایده یابی در طراحی جواهر با الهام از طبیعت

نشست تخصصی ایده یابی در طراحی جواهر با الهام از طبیعت به کوشش انجمن علمی دانشکده هنر دانشگاه سمنان در روز دوشنبه ۲۰ آذر ماه و در سه نوبت، صبح، ظهر و عصر برگزار شد. در این برنامه که با استقبال خوب دانشجویان همراه بود، آقایان آل علی ، قهرمانی ، باقری ، جواهریان و خانم تیموری به عنوان اساتید و متخصصان این حوزه به سخنرانی پرداختند.

 

گزارش نشست تخصصی ایده یابی در طراحی جواهر با الهام از طبیعت

این نشست با سخنرانی مهندس آل علی آغاز شد. وی صحبت های خود را با شرح مختصری در مورد علم نشانه شناسی یا سمیولوژی آغاز کرد و در در ادامه به بحث برندینگ و هویت سازمانی و توضیحات تکمیلی در مورد زبان محصولات ، نمادها و نشانه ها و ابزار های طراحی محصول پرداخت.

 

گزارش نشست تخصصی ایده یابی در طراحی جواهر با الهام از طبیعت

در ادامه مهندس قهرمانی سخنان خود را با محوریت طراحی جواهر با الهام از طبیعت و گیاهان شروع کرد ، و سپس به بیان نیازهای انسانی و کارکرد های محصول صنعتی ، دسته بندی منابع الهام بخش در طبیعت ، انتزاع عملی در طراحی و نمونه های انتزاع فرمی پرداخت و در انتها به شرح مختصری از ماهیت و کارکردهای زیورآلات ، طراحی هندسی جواهر و مولفه های مورد توجه در طراحی زیور الات اشاره کرد.

 

گزارش نشست تخصصی ایده یابی در طراحی جواهر با الهام از طبیعت

در نوبت ظهر این نشست دکتر باقری سخنرانی خود را با اشاره بر قلمروهای بیومنوتیک و نگاه هایی که از دو منظر راه حل محور و مسئله محور بر این موضوع می شود آغاز نمود و در ادامه به شیوه ی مساله محور و مسیر کلی یک دیزاینر برای حل یک مسال پرداخت و ۳ گام اساسی از شیوه ی راه حل محور را بیان کرد. وی مثال های متفاوتی نیز در همین دو راستا بر گفته های خود الصاق نمود.

 

گزارش نشست تخصصی ایده یابی در طراحی جواهر با الهام از طبیعت

سپس چهارمین سخنران پشت تریبون آمد. خانم مهندس تیموری نیز با بیان مواردی مبنی بر الهام طراحی جواهرات از ادبیات فارسی و عشق خسرو و شیرین بر دیگر نکات همایش افزود و به بخش دوم خاتمه داد.

 

گزارش نشست تخصصی ایده یابی در طراحی جواهر با الهام از طبیعت

در نوبت عصر نیز مهمان ویژه ی این نشست جناب آقای مسعود جواهریان (استاد کار جواهرات) سخنرانی خود را برای دانشجویان حاضر در جلسه شروع کرد. وی از ظرفیت های موجود در بازار و نیاز جدی آن به طراحان با ذوق ایرانی سخن گفت که انگیزه فراوانی به دانشجویان منتقل شد.

از نکات قابل توجه این نشست مسابقه ی طراحی جواهر بود که قرار شد شرایط و قوانین ان به زودی اعلام شود تا در هفته های آتی پس از برگزاری کارگاه اسکیس و ایده ، دانشجویان برای شرکت در آن اقدام کنند .

ارسال شده توسط گزارشگر طراحی صنعتی خانم زهرا علیزاده

 

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

گزارش اختصاصی همایش تدکس دانشگاه علم و صنعت

همایش یک روزه‌ی تدکس دانشگاه علم و صنعت در روز ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ با حضور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *