خانه / اخبار / با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت[۱]‌ DIY ساده، هرکسی قادر به تبدیل دیوار به تاچ‌اسکرین و طراحی دیوار تعاملی است

جدیدترین محصول برکانداکتیو[۲]، تبدیل دیوار به پانل‌هایی تعاملی صدا و تصویر است، این کار به ظاهر پیچیده به سادگی انجام می‌شود!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

در نگاه اول، این ایده شبیه دیگر دیوارنگاری‌های مناسب برای منزل به نظر می‌رسد که در وی ورک[۳] می‌بینیم. روی آن، نقاشی‌های ترسیم‌شده‌ی بانمکی از میکروفن، ترمومتر و ماشین‎ها مشاهده می‌کنیم که با عبارت «تعامل در همه‌جا» نوشته شده با حروف متصل به‌هم؛ احاطه شده است. امّا این یک دیوارنگاری معمولی نیست: اگر دستتان را روی تصویر نقاشی شده‌ی یک ابر باران‌زا بگذارید می‌توانید صدای باریدن باران را بشنوید، در حالی که اگر به تصویر توپ بسکتبال دست بزنید صدای به زمین خوردن توپ را می‌شنوید.

ایان برنارد[۴] خوشنویس حروف[۵]، این دیوارنگاری را به کمک یک کیت طراحی شده توسط شرکت برکانداکتیو ساخته است. این دیوارنگاری به گونه‌ای طراحی شده است که حتی افرادی با کم‌ترین شمّ تکنولوژِی بتوانند هر دیواری را به سطحی تعاملی تبدیل کنند.

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

در سال ۲۰۱۵، برکانداکتیو به واسطه‌ی رنگ رسانای خلاقانه‌اش به شهرت رسید. رنگ‌هایی که مکملی برای این کیت دیواری تعاملی جدید شرکت، به حساب می‌آیند. این کیت شامل مادربرد، ۱۲ عدد حسگر، ۱۲ عدد کابل ۱۶ فوتی[۶] است که شما برای اتصال حسگر به کامپیوتر کوچک از آن استفاده می‌کنید. حسگرها از تکنولوژی برخورداراند که به «حسگر خازنی» معروف می‌باشد (همان تکنولوژی که تلفن همراه شما از آن برای تشخیص نوک انگشتتان استفاده می‌کند) تا بتواند لمس شدن رنگ متصل به یکی از حسگرها را حس کند. سپس طراحان با برنامه‌نویسی حسگرها و به کمک پروژکتورهایی، آن‌ها را مجهز به قابلیت پخش صدا و یا حرکت دادن تصاویر می‌کنند تا با لمس شدن کوچک‌ترین جزئیات، تصاویر بر روی دیوار به حرکت درآیند.

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

ایزابل لیزاردی[۷] مدیر ارشد تجاری، به ذهنش رسید تا به ساخت کیت دیواری تعاملی بادوام و ساده‌ای دست بزند؛ چرا که جامعه‌ی خلاق برکانداکتیو قبلا هم از محصولات شرکت (که برای نمونه و مصارف خانگی طراحی شده بودند) و به منظور ایجاد حرفه‌ی گسترده‌ی نصّابی در نمایشگاه‌ها، فعال‌سازی نام‌های تجاری و خرده‌فروشی‌ها استفاده میکردند. به عنوان مثال، آژانس طراحی برند «دالزیل اند پاو[۸]» با استفاده از محصولات برکانداکتر توانست دیوار متعامل پیچیده‌ای را با ۴۸ فعل و انفعال وابسته به ۱۰۰ تصویر انیمیشنی نگاشته شده‌ی متفاوت و برای نمایشگاه ریتیل دیزاین[۹] در سال ۲۰۱۵ بسازد. امّا آژانس از کیت‌هایی استفاده می‌کرد که کار با آن‌ها نیازمند دانش در زمینه‌ی لحیم‌کاری، الکترونیک و برنامه‌نویسی بود تا بتوانند دیوار تعاملی را بسازند. لیزاردی اظهار می‌کند که آن دیوار‌های تعاملی محدود به «آژانس‌هایی با دانش فنی و طراحی بالا» بودند.

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

حال، اگرچه کیت دیواری تعاملی شامل اجزاء مشابه‌ با دیگر کیت‌های برکانداکتیو است امّا به گونه‌ای خاص طراحی شده است تا هرکسی بتواند از آن برای ساخت دیوار تعاملی بادوام و در ظاهر حرفه‌ای استفاده کند. لیزاردی با جامعه‌ی شرکت مشورت کرد و آن‌ها را از توانایی این کیت در برآورده کردن نیازهای آن‌ها مطمئن ساخت. به عنوان مثال، این کیت اغلب برای کار روی دیوارهایی ساخته شده از تخته‌ی چندلایه و همینطور دیوارهای مصنوعی تا ارتفاع ۳۲ فوت طراحی شده است، زیرا سازندگانی که از محصولات برکانداکتیو استفاده می‌کنند در محیط‌هایی مشغول به کار هستند که خود مالک آن‌ها نیستند و نمی‌توانند دیوار کسی دیگر را سوراخ کنند تا محصول خودشان را بر روی آن نصب کنند.

مورد بعد؟ لیزاردی اظهار کرد که هنوز به مهارت‌های بیش‌تری در تکنولوژی نیاز داریم تا بتوانیم کیت دیواری تعاملی را به اینترنت متصل کنیم و از این طریق دست بزنیم به کارهایی همچون اعلام کردن آب‌و‌هوا به شخصی که تصویر ابر باران‌زا را لمس می‌کند یا کنترل کردن از راه دور لوازم اتاق با کمک لمس قسمت‌های مختلف دیوار. امّا او امیدواراست که این برنامه بتواند (به کمک کیت‌های کاربرپسند بیشتری از جمله همین کیت) در آینده دردسترس طراحان بیش‌تری قرار گیرد.

برکانداکتیو از این کیت به قیمت ۵۴۸ دلار رونمایی کرد. تمامی آن‌ها فروخته شدند، امّا شما می‌توانید بر روی سایت شرکت این کالا را در لیست «سفارش با تأخیر»تان قرار دهید تا به محض موجود شدن کالا آن را خریداری کنید!

 

منبع: Anyone can turn a wall into a touchscreen with this easy, DIY kit

 

[۱] DIY Kit:

اصطلاح Do It Yourself ) DIY) به معنای “خودت انجام بده” اصطلاحی آمریکایی است و به مجموعه کارهایی گفته می شود که هر فرد بدون داشتن تخصص یا تجربه خاص می‌تواند کارهایی از جمله ساخت، اصلاح یا تعمیر وسایل انجام دهد.

[۲] Bare Conductive

[۳]WeWork:   نام برنامه‌ای تلویزیونی است

[۴] Ian Barnard

[۵] نمونه‌ای از خطاطی است که در آن ‌تک‌تک حروف را به صورت نقاشی می‌نویسند.

[۶] هر فوت معادل ۴۸/۳۰ سانتی‌متر است

[۷] Isabel Lizardi

[۸] Dalziel and Pow

[۹] Retail Design Expo

 

 

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

معرفی چهار محصول طراحی شده برای جمع‌آوری پلاستیک در رودخانه‌ها

معرفی چهار محصول طراحی شده برای جمع‌آوری پلاستیک در رودخانه‌ها اغلب پلاستیک‌های موجود در اقیانوس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *