خانه / اخبار / جاناتان آیو مدیر بخش طراحی واسط کاربری اپل می شود

جاناتان آیو مدیر بخش طراحی واسط کاربری اپل می شود

ترجمه شده توسط: احسان تقدسی

پس از موفقیت های اخیر شرکت های مایکروسافت و گوگل در ارائه واسط های کاربری جدید در تلفن های همراه و تبلت ها، و رکود نسبی واسط کاربری معروف اپل یعنی iOS، این شرکت با ایجاد تغییرات اساسی در سطح مدیران ارشد، آخرین مهره خود را وارد میدان نبرد می کند.


محدودیت های فیزیکی موجود در طراحی محصولات، رقابت در بازار عظیم تلفن های همراه و تبلت را به حیطه های نرم افزاری و بخصوص طراحی واسط های کاربری سریع تر، کاراتر و زیبا تر وارد کرده است. پس از ارائه آخرین نسخه واسط کاربری محصولات قابل حمل اپل یعنی iOS 6، انتقادات زیادی متوجه تیم طراحی iOS و بویژه مدیر ارشد آن یعنی اسکات فوراستال شد. عدم ایجاد ویژگیهای جدید و ارائه تعاملات خلاق در محصولات همراه اپل از زمان ارائه اولین محصول تحت سیستم عامل iOS یعنی ارائه iPhone در سال ۲۰۰۷ میلادی تاکنون از یک سو، و مشکلات برنامه جدید maps در آخرین نسخه این سیستم عامل از سوی دیگر، تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل را بر آن داشت تا تغییراتی بنیادی در سطوح بالای مدیریتی این شرکت ایجاد کند.


با تصمیم وی، فوراستال(مدیر ارشد سیستم عامل iOS) از پایان سال ۲۰۱۳ میلادی از سمت خود برکنار و جاناتان آیو، مرد انگلیسی آرام و متین، طراح محصولات دوست داشتنی اپل از آغاز تاکنون، و با سابقه ترین فرد در بین مدیران ارشد کنونی این شرکت، در سمت مدیر ارشد سخت افزاری و طراحی واسط کاربری محصولات اپل، شروع به کار خواهد کرد.

جانی آیو که با طراحی محصولات الکترونیکی اپل، نه تنها سبک کمینه گرایی را به بازار محصولات الکترونیکی وارد، بلکه آن را به عنوان استانداردی جدید برای محصولات مدرن تبدیل کرد، هم اکنون وظیفه ایجاد تغییر و تحول در بخش طراحی واسط کاربری iOS را نیز عهده دار خواهد شد.

منبع: + +

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

نرم افزار جدید iPad برای Design Museum Collection

موزه طراحی انگلستان Design Museum اولین آپلیکیشن خود را در راستای استفاده کاربران آی پد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *