خانه / اخبار / رونمایی از طرح لوکس دوچرخه جدید Pininfarina

رونمایی از طرح لوکس دوچرخه جدید Pininfarina

شرکت Pininfarina طرح دوچرخه ی بسیار لوکسی را “Fuoriserie” طراحی کرده است. این دوچرخه در تعداد محدود ۳۰ عدد ، براساس دهه ۳۰ میلادی که زمان تأسیس شرکت Pininfarina بوده، تولید خواهد گردید.


این طرح متشکل از یک فرم ناب و شیک است که با تلفیقی از متریال های مدرن و کلاسیک تکمیل شده است. فریم این دوچرخه از یک پروفیل استیل کروم شده، با جوشکاری دستی توسط تکنسین های مربوطه و همچنین با پوششی از چوب گردو ساخته می شود. رجوع به طراحی و فضای آن دوره، در زین و دسته های این چرخه نیز نمایان است، این اجزا با پوششی از چرم که الهام بخش طراحی داخلی بنای Lancia Astura Bocca در سال ۱۹۳۶ است که توسط خود Pininfarina در ۶ واحد طراحی شده است.


رئیس شرکت “Paolo Pininfarina” درباره این طرح می گوید: “به طرز غیرقابل انکاری این طرح نشاندهنده DNA شرکت است”. وی می افزاید:”این طرح میراث گذشته ما را با ایده های خلاقانه امروزی می آمیزد. شیک و باوقار درعین حال بسیار کاربردی است. چه چیزی بهتر از یک مدل خاص با روح دوستدار محیط زیستی است.”


سیستم تقویت کننده محرکه این طرح Bike+ ، مصرف انرژی دوچرخه سوار را بهینه کرده از طریق انتقال و کوچک سازی قدرت به موتور الکتریکی دوچرخه، که در نهایت به دوچرخه سوار این امکان را می دهد تا مصافت های بلند را طی نماید. یکی از ویژگی های این طرح امکان شارژ موبایل ای وسایل دیگر است از طریق سیستم “connect the plug system” که با حرکت دینامیکی صورت می گیرد.


تمام تجهیزات و ویژگی های این طرح با کیف ها و محفظه های سفارشی و همچنین حکاکی لوگوی Pininfarina بر روی دستگیره های آن، تکمیل می گردد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

گزارش اختصاصی از رونمایی BISON – طراحی شده توسط سام انطیقه چیان

The unveiling of the BISON bicycle-Designed by Sam Antiqechian تهیه گزارش: زهرا مهدوی مراسم رونمایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *