خانه / اخبار / ژاکت مخصوص دوچرخه سواری

ژاکت مخصوص دوچرخه سواری

وقتی‌ لندن خطوطی مخصوص دوچرخه سواران را به بافت شهری خود اضافه نمود، افراد بیشتری شروع به استفاده از دوچرخه کردند که در شهر جابجا شوند. اما اگر کمی‌ به خیابان‌های شهر در ساعت شلوغ توجه کنید متوجه خواهید شد که بیشتر دوچرخه سواران مرد هستند. زنان انگلیسی چهار بار کمتر از مردان تمایل به استفاده از دوچرخه دارند.

همین اتفاق در آمریکا هم قابل مشاهده است، و فقط یک چهارم دوچرخه سواران را زنان تشکیل می دهند. یک ژاکت جدید که توسط طراحی در لندن ارائه شده است، سعی‌ دارد که مهمترین نگرانی زنان را که آنان را از دوچرخه سواری‌ باز می دارد بر طرف کند: اغلب زنان دوچرخه سواری‌ نمی کنند به خاطر اینکه از راندن لابلای ماشین‌ها در ترافیک‌های شلوغ احساس امنیت نمی کنند. این ژاکت از حسگر‌هایی استفاده می‌کند که متوجه نزدیک شدن ماشین یا اتوبوس شده و سپس لامپ‌های LED آنها شروع به چشمک زدن می‌کند. هرچه که این ماشین‌ها نزدیک تر شده یا تندتر رانندگی می کنند، این چراغ‌ها هم سریع تر چشمک می زنند. این طراحی از حیوان‌های الهام گرفته شده است که از سیگنال‌های بصری استفاده می کنند تا حیوان‌های مهاجم را از خود دور کنند. این ژاکت همچنین با دقت فراوان طراحی شده که متفاوت از سایر وسایل امنیتی دوچرخه سواری‌ به نظر بیاید.

به گفته طراح، وسایل امنیتی حاضر برای دوچرخه سواران از همان زبان بصری استفاده می کنند که در راه سازی استفاده شده، و یا در تعمیر اتوبان ها، و یا برای موانعی که در خیابان‌ها وجود دارد. در حالیکه این ژاکت از زبان بصری جدیدی استفاده کرده و سعی‌ دارد که بقیه دوچرخه سوار را به عنوان یک شخص ببیند و نه یک مانع بر سر راه. جنس شفاف آن باعث می‌شود که بدن شخص پیدا باشد. برخلاف ژاکت‌های حاضر که رنگ‌های نئونی دارند، این ژاکت سفید بوده که به گفته طراح رنگ طبیعی تری هم هست و همچنان در تاریکی‌ قابل دید است.

این طراح همچنین تلاش کرده که این ایده را در چرخ‌های دوچرخه پیاده کند. وی امیدوار است که از طریق این روش جدید رانندگان خودروها بیشتر متوجه دوچرخه سواران باشند و دوچرخه سواری‌ به تجربه‌ای امن تر بدل شود.

این ژاکت‌ها به راحتی‌ قابل استفاده برای آقایان هم می باشند، اما طراح خواسته که ابتدا بر روی خانم‌ها تمرکز کند که آنها را ترغیب به دوچرخه سواری‌ نماید.

برداشت امنیت مسأله مهمتری از امنیت حقیقی‌ است که در خیابان‌ها بر قرار باشد و اگر دوچرخه سواران بیشتری به خیابان‌ها بیایند ناخوداگاه امنیت بیشتری نیز برای همه برقرار خواهد شد. این ژاکت هم ممکن است که به قضیه کمک کند. در حال حاضر این ژاکت در مرحله توسعه است و هنوز برای فروش آماده نیست.

منبع

 

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

افتتاحيه مدرسه فشن با حضور علاقمندان به حوزه های طراحی لباس و مد، طراحان پارچه، علاقمندان به حوزه کارآفرینی و تولید و همچنین مدرسین و كارشناسان مرتبط با حوزه Fashion design

مدرسه فشن اینورس (INVERSE Fashion School) در تهران افتتاح شد.

مراسم افتتاحیه مدرسه فشن اینورس در تهران با حضور بیش از ۶٠٠ نفر از علاقمندان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *