خانه / اخبار / گزارش دومین نمایشگاه سالانه آثار دانشجویان و اساتید دانشگاه هنر اصفهان

گزارش دومین نمایشگاه سالانه آثار دانشجویان و اساتید دانشگاه هنر اصفهان

ارسال شده توسط: گروه طراحی صنعتی دانشگاه هنر اصفهان

دومین نمایشگاه سالانه آثار دانشجویان و اساتید دانشگاه هنر اصفهان از ۱ تا ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار شد.

در این نمایشگاه، نزدیک به ۵۰۰ نفر از دانشجویان در ۹ بخش مستقل طراحی صنعتی، نقاشی، حجم، نگارگری، عکس، گرافیک، صنایع دستی، فرش و معماری شرکت داشتند. هدف اصلی دانشگاه هنر اصفهان از برگزاری این نمایشگاه که به صورت سالیانه ادامه خواهد داشت، معرفی توانمندی ها، تجاری سازی دستاوردها و نیز زمینه سازی همکاری دانشگاه با سازمان ها و نهادهای مختلف می باشد.
داوری آثار ارائه شده در این نمایشگاه توسط هیأتی متشکل از اساتید دانشگاه هنر اصفهان، اعم از اعضای هیأت علمی و اساتید مدعو هر بخش و در دو مرحلۀ داوری و انتخاب اولیه بر اساس تصاویر آثار و داوری نهایی بر اساس رؤیت اصل اثر انجام پذیرفت. درنهایت از میان ۳۰۰۰ اثر ارسالی، نزدیک به ۳۵۰ اثر جهت حضور در محل موزه هنرهای معاصر اصفهان انتخاب شدند.
آثار پذیرفته شده، در ۶ گالری موزه هنرهای معاصر، به تناسب موضوع و فضای گالری ارائه شدند. گالری ۶ این نمایشگاه به آثار طراحی صنعتی اختصاص داشت که حدود ۳۶ اثر (به صورت پروتوتایپ و شیت) در آن به معرض نمایش درآمد. از بین ۳۶ اثر ارائه شده در این بخش، آثار برتر در قالب رتبه های اول تا سوم انتخاب شدند که طبق برنامه ریزی انجام شده، طی مراسمی از برگزیدگان این بخش و سایر بخش ها تقدیر خواهد شد و تندیس و لوح افتخار نمایشگاه به ایشان اهدا می شود.

آثار حائز رتبۀ اول:

امین سعادت و فروغ صیادی: طراحی و ساخت لایتینگ Pertition

پیام آقایی، سید علی قاسمی زاده، سپیده مهربد، سپیده پرند: طراحی و ساخت مجموعه مبلمان با رویکرد هویت ایرانی

آثار حائز رتبۀ دوم:

امیر کاشی تبار: طراحی و ساخت دوچرخه Reaptor

حمید رضا خدایی: طراحی و ساخت صندلی Scorpion

آثار حائز رتبۀ سوم:

امیر حسین مهجوریان- سید حسام الدین صادقی: طراحی و ساخت ست مبلمان ایرانی

عماد رضایت: طراحی و ساخت جاروبرقی سامسونگ

زهرا عالی نژاد: طراحی و ساخت لایتینگ cantactica

به گفته دبیرخانه نمایشگاه، طبق هماهنگی های به عمل آمده، کتاب مجموعه آثار نمایشگاه نیز به چاپ رسیده و همچنین مشاهده اثار از طریق پایگاه اینترنتی و گالری مجازی دائمی برای علاقه مندان امکان پذیر خواهد بود. شایان ذکر است برگزاری نمایشگاهی از آثار منتخب در کشورهای دیگر نیز در برنامه های دبیرخانه نمایشگاه پیش بینی شده است. با توجه به این که اولین برنامه، برگزاری نمایشگاهی در شهر فرایبورگ آلمان خواهد بود. براساس مذاکراتی که با نمایندگان انجمن دوستی اصفهان و فرایبورگ و نیز مسئولین شهرداری و یکی از دانشگاه های فرایبورگ صورت گرفته است، این نمایشگاه قرار است در اردیبهشت سال ۹۳ برگزار شود.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

گشایش سومین نمایشگاه دیزاین ابژه

گشایش سومین نمایشگاه دیزاین ابژه

آیین گشایش سومین نمایشگاه دیزاین ابژه جمعه ۱۹ مهر در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *