خانه / اخبار / طراحی مبلمان خانه – با قابلیت حمل و نصب آسان

طراحی مبلمان خانه – با قابلیت حمل و نصب آسان

طراحی مبلمان خانه – به شیوه نوین که فقط با کشش ساخته و نصب می‌شود.

استودیو دیزاین سوئیسی به نام پنتر اند ترون (Panter&Tourron) با پروژه تِنس پنج نوع مبلمان جدید را تولید کرده که قابلیت حمل آسان و عدم استفاده از ابزار دارد و از کشش به عنوان تنها سیستم ساختاری استفاده می‌کند.

طراحی مبلمان خانه - با قابلیت حمل و نصب آسان
هدف اصلی مبلمان این است که فضاهای ما را کاربردی کرده و نیازهای اولیه‌مان را برآورده سازد. ولی یک نیاز روانی نیز وجود دارد که خودمان را با توجه به فضایی که در آن زندگی می‌کنیم، بشناسیم.
مجموعه پنتر اند ترون در پاسخ به تمایل فعلی برای جابجایی مکرر و همچنین ارائه راهکار برای عدم دسترسی مبلمان با ارزش، طراحی شده است. این مبلمان که به صورت تخت بسته‌بندی شده، از مواد سبک مختلف تشکیل شده که بدون استفاده از ابزار اضافی قابلیت مونتاژ و جدا شدن دارد.

طراحی مبلمان خانه - با قابلیت حمل و نصب آسان

طراحان می گویند: “کشش، ما را به برخی از سیستم‌های ساختاری اولیه بشریت بازمی‌گرداند، همانند کشیدن پوست حیوانات روی استخوان یا چوب برای ایجاد پناهگاه‌های موقتی “ساخت و سازهای کششی با انتقال به یک شیوه پایدار زندگی، جایگزین طرح‌های با دوام‌تر که طی فشرده‌سازی ساخته شده‌اند، گشته و آرام آرام به سازه‌های کوچ‌نشینی همانند چادر و سازه‌های موقتی انتقال می‌یابند. این مجموعه شامل صندلی راحتی، میز عسلی، دیوار جدا کننده سیار، چراغ دیواری و یک چراغ معلق است.

صندلی از دو قطعه انعطاف‌پذیر تشکیل شده که در یک سیستم زیپی دورتادوری با کشش کنار هم قرار می‌گیرند. این محصول از تخته سه لای انعطاف پذیر و پارچه مشبک ساخته شده که به دلیل داشتن راحتی و قدرت جذب، در صنعت خودرو و پزشکی مورد استفاده قرار می‎گیرد. اما از نظر ظاهری حسی مشابه پارچه اسکوبا (نئوپرنی) دارد.

 

 

میز عسلی شامل دو قطعه مثلثی شکل آلومینیومی و یک پایه که از دو ورق تا خورده تشکیل شده، می‌باشد. این قطعات توسط یک بند سیلیکونی کنار هم قرار می‌گیرند.

دیوار جدا کننده در دو سایز موجود است که از یک قاب آلومینیومی با روکش پودری و پارچه بافت سه بعدی تشکیل شده است.

چراغ دیواری دایره‌ای شکل بوده و از نوار پلیمری ساخته شده است که یک حلقه را با نوار آلومینیومی و نوار ال ای دی ایجاد کرده و با نصب روی دیوار نور را منتشر می‌سازد.
چراغ معلق از یک چادر کمپینگ الهام گرفته شده است. این چراغ از دو تکه پارچه تیوک تشکیل شده که توسط میله‌های کربن نگه داشته می‌شوند. استفاده از پارچه پلیسه به لامپ حس پیچیدگی و مادیت را حتی زمانی که خاموش است می‌دهد.

این مبلمان علاوه بر مونتاژ و جداسازی آسان، با هدف تولید ساده و پرهیز از ماشین کاری و قالب‌گیری سنگین ارائه شده است.
از تکنیک ساخت انعطاف‌پذیر در هر جایی که امکانش بود استفاده شده است. همانطور که ایجاد ارتباط میان صنعت‌گران دیجیتال و تولیدکنندگان کوچک می‌تواند ریشه محلی داشته باشد و به صورت جهانی رشد نماید.

 

منبع: NEO-NOMADIC FURNITURE CONSTRUCTED USING ONLY TENSION

 

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت ساده، هرکسی قادر به طراحی دیوار تعاملی است!

با این کیت[۱]‌ DIY ساده، هرکسی قادر به تبدیل دیوار به تاچ‌اسکرین و طراحی دیوار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *