خانه / گزارش اختصاصی / گزارش اختصاصی از نمایشگاه مبلمان و روشنایی استکهلم ۲۰۱۲

گزارش اختصاصی از نمایشگاه مبلمان و روشنایی استکهلم ۲۰۱۲

نمایشگاه مبلمان و روشنایی استکهلم بزرگترین نقطه ملاقات طراحی مبلمان و روشنایی اسکاندیناوی در فضاهای خانگی و عمومی است.


در این نمایشگاه که همه ساله در پایتخت سوئد برگزار می شود، تعداد زیادی از تولیدکنندگان و طراحان منطقه شرکت می نمایند. نمایشگاه امسال در تاریخ ۷-۱۱ فوریه، در ۴ سالن برگزار گردید.

در سالن Greenhouseکه به دانشجویان دانشگاه های دیزاین اختصاص داده شده بود، آثاری از دانشجویان سال سوم دانشگاه های داخل سوئد و فارغ التحصیلان سال های اخیر و نیز دانشجویان کشورهای منطقه به چشم می خورد.

در گفتگوی گزارشگر طراحی صنعتی با یکی از شرکت کنندگان مشخص شد که دانشجویان سال سوم رشته طراحی مبلمان، پروژه این نمایشگاه را به عنوان تکلیف درسی دارند که آثار خود را در طی چند ماه برای این نمایشگاه حاضر می کنند.

در ۳ سالن دیگر شرکت های طراحی حرفه ای و تولیدکنندگان مبلمان و روشنایی و محصولات نساجی مربوط به مبلمان حضور داشتند.

در کنار برگزاری نمایشگاه، سخنرانی های متعددی با موضوعات مربوط به طراحی پایدار، ارگونومی، Lean-process و طراحی داخلی نیز صورت گرفت که از میان آنها سخنرانی با موضوع گرایشات و ترندهای آینده توسط Rita Nakouzi بسیار قابل توجه بود.

یکی دیگر از برنامه های جانبی در این نمایشگاه، نمایشگاه گروهی designboom از ۴۰ طراح بین المللی از سراسر جهان بود که برای بار چهارم برگزار شد.

جالب توجه است که در میان شرکت کنندگان طراح ایرانی آقای روح الله مریخ پور، همکارمان از وبسایت ریتون نیز حضور داشت.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی مبلمان، معرفی چوب انعطاف پذیر DUKTA

معرفی چوب انعطاف پذیر DUKTA

دوکتا نوع خاصی از برش می باشد که چوب را انعطاف پذیر می سازد. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *