خانه / اخبار / معرفی چوب انعطاف پذیر DUKTA

معرفی چوب انعطاف پذیر DUKTA

دوکتا نوع خاصی از برش می باشد که چوب را انعطاف پذیر می سازد. این متریال به خاطر شکاف های ایجاد شده، خواصی شبیه پارچه به خود می گیرد و کاربرد وسیع تر پیدا می کند.

دوکتا با ارائه کیفیت های بصری و فنی افق های کاملاً جدیدی به روی طراحی داخلی و طراحی مبلمان می‌گشاید. خاصیت جذب صدای فوق العاده در چوب فرآوری شده و برش خورده از منافع ویژه آن می باشد. این شیوه که ثبت اختراع جهانی شده است برروی چوب های فرآوری شده تجاری همانند پلی وود، ام دی اف و تخته سه لا اعمال می شود.

همانطور که اشاره شد خاصیت جذب صدای این چوب منحصر به فرد می باشد، دیوارها و سقف های آکوستیک دوکتا هر فرکانس صدایی را جذب می کند که فقط تا یک رنج خاصی توسط سایر محصولات جاذب دریافت می‌شود.

پنل های چوبی دوکتا هم برای کاربرد در دیوار و سقف مناسب می باشد و همچنین کاربری در قفسه های مجزا، چراغ  و مبلمان دارند. شکاف های منظم ساختار پنل ها را به طور اساسی تغییر می‌دهد. این شکاف ها قسمت های خلاف جهت خود را انعطاف پذیر می کنند در عین حال متریال در طول شکاف ها استحکام خود را حفظ می کند. گونه های مختلف برش در ظاهر تفاوت قابل ملاحظه ای دارد. از ساده و صاف و ملایم تا تزیینی و چابک. این خصوصیت حق انتخاب بسیاری به کاربر برای طراحی می دهد.

تقریباً همه چوب های تجاری می‌توانند توسط فرآیند دوکتا انعطاف پذیر شوند. سایر گونه‌های شکاف همانند SONAR، LINAR، FOLI و JANUS در ظاهر برش، میزان فضای باز و انعطاف پذیری با هم تفاوت دارند.

کاربرد های معمول: سیستم های آکوستیک، دیواره‌های پارتیشنی، مبلمان و چراغ‌ها

Gommans  صاحب امتیاز دوکتا می‌باشد و پنل‌های دوکتا را در کارخانه خود در ونلو هلند تولید می‌کند.

خواص ماده

حسی

میزان براقیت مات
میزان شفافیت ۰-۵۰%
نوع ساختار باز
نوع بافت ضخیم
درجه سختی سخت
درجه حرارت گرم
خاصیت آکوستیکی خوب
رایحه ملایم

فنی

خاصیت ضد حریق ضعیف
خاصیت ضد اشعه UV متوسط
مقاومت در برابر هوا ضعیف
مقاومت در برابر سایش خوب
وزن سبک
مقاومت شیمیایی متوسط
قابلیت تجدید پذیری دارد

 

مترجم: نگین بزرگی‌نژاد

منبع: DUKTA FLEXIBLE WOOD

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی مبلمان خانه - با قابلیت حمل و نصب آسان

طراحی مبلمان خانه – با قابلیت حمل و نصب آسان

طراحی مبلمان خانه – به شیوه نوین که فقط با کشش ساخته و نصب می‌شود. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *