خانه / اخبار / کیپ تاون – Cape Tawn – پایتخت طراحی جهان در سال ۲۰۱۴

کیپ تاون – Cape Tawn – پایتخت طراحی جهان در سال ۲۰۱۴

شورای جهانی انجمن های طراحی صنعتی (ICSID) در تاریخ چهارشنبه ۴ آبان ماه ۱۳۹۰، شهر Cape Tawn آفریقای جنوبی را بعنوان پایتخت طراحی سال ۲۰۱۴ از میان کاندیدای نهایی (بیلبائو اسپانیا و دوبلین ایرلند)، انتخاب کرد. (World Design Capital 2014)

جلسه انتخاب پایتخت طراحی ۲۰۱۴ در آخرین روز شورای این گروه در شهر تایپه کشور چین برگزار گردید و برای اولین بار یک شهر از قاره آفریقا را به این عنوان برگزید.

انتخاب پایتخت طراحی توسط شورای جهانی طراحی صنعتی، معمولا براساس شرکت و فعالیت این شهرها در حوزه طراحی در رویداد های مختلف شهری و زندگی اجتماعی صورت می گیرد. امروزه این انتخاب از حالت یک پروژه یا برنامه معمولی خارج شده و بصورت یک حرکت و جنبش برای ارتقاء کیفیت زندگی انسان ها براساس آثار و نتایج طراحی، درآمده است.

رئیس شورای جهانی طراحی صنعتی، Mark Breitenberg، در جملاتی بیان کرد:” برنامه و چشم انداز حرکتی شهر کیپ تاون در جهت استفاده از طراحی برای حل مسائل شهری و اجتماعی بسیار باعث غرور و افتخار است. من مطمئن هستم که این عضو جدید پایتخت های طراحی جهان بخوبی گستره ی تأثیرات طراحی در جامعه را نشان خواهد داد”.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

دیزاین مان، گفتمان دیزاین – فرزاد برخورداری

قسمت اول: داستان طراحی یک فرزاد برخورداری: من سه تا خودروی تقریبا نیمه نظامی برای شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *