خانه / اخبار / طرح مفهومی “جنسیس” توسط تیم طراح ایرانی برنده جایزه رددات شد.

طرح مفهومی “جنسیس” توسط تیم طراح ایرانی برنده جایزه رددات شد.

مسابقات رددات (Reddot) سابقه‌ای ۶۵ ساله دارد، همه ساله داوران و اساتید طراحی از سراسر دنیا گردهم می‌آیند تا براساس شاخصه‌های طراحی مانند زیبایی بصری، نوآوری، عملکرد و قابلیت تولید، برترین ها را انتخاب کنند.

امسال مراسم مسابقه بین المللی طراحی کانسپت رددات در ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۸ با تقدیر از ۳۳۳ طرح برگزیده از ۵۶۴۰ طرح دریافت شده از ۵۵ کشور جهان در سنگاپور برگزار گردید. برگزیدگان از سرتاسر جهان در این مراسم شرکت کردند و جوایز خود را در ۳ سطح رتبه‌بندی: برترین برترین‌ها (Best of Best)، جایزه رددات (Reddot award)، شایسته تقدیر (Honorable (Mentions دریافت کردند.

خوشبختانه امسال نیز جوانان طراح ایرانی توانستند در این مسابقه جایزه کسب نمایند و طرح مفهومی جنسیس توسط تیمی سه نفره در این رقابت برنده جایزه رددات شد. اعضای این تیم را غزل سرمست، حامد مهرابی و ستاره حسین پور مطلق تشکیل دادند.

محصول “جنسیس” یک پکیج کمک های اولیه زایمان است که با هدف کاهش خطرات و سختی‌های حین زایمان طراحی شده است، هر ساله هزاران زن در اثر سختی های دوران بارداری و در زمان به دنیا آمدن کودک می میرند. ریسک مرگ و میر برای زنان پناهنده و آوارگان به مراتب بالاتر است. همچنین کودکانی که در فقر و شرایط غیر بهداشتی بدون داشتن مراقبت های پزشکی قبل از تولد و در طول زایمان به دنیا می آیند از شرایط بحرانی تری برخوردارند.

هر روزه، نوزادان بسیاری قبل از رسیدن به بیمارستان به دنیا می آیند. که در برخی از شرایط ویژه، کمبود خدمات پزشکی (مخصوصاً در کمپ های پناهندگان یا در زمان وقوع بلایای طبیعی) پروسه ی زایمان را حساس‌تر و پرمخاطره می‌کند. به طور میانگین، تنها عده ی بسیار کمی از زنان در تاریخ مشخصی که پزشک متخصص به آنها اعلام کرده است، وضع حمل می کنند. معمولاً مادران باردار، از ۳ هفته قبل از تاریخ تا ۲ هفته بعد بایستی هر لحظه آماده ی به دنیا آمدن نوزادشان باشند.

تمام جزئیات و قطعات این پکیج کمک می کنند تا پروسه زایمان ایمن‌تر و مشابه اتاقهای زایمان بیمارستان باشد تا مادر، نوزاد و کمک دهنده احساس امنیت و آسودگی خیالِ بیشتری داشته باشند.

در پاسخ به نیازهای مطرح شده، پکیج با استفاده از متریال های سبک وزن طراحی شده است که در عین سبکی، از استقامت و مقاومت قابل توجهی برخوردار می باشد.

این پکیج ضد آب، به اندازه ی یک چمدان متوسط با نهایت وزن ۶ کیلوگرم در نظر گرفته شده است تا ضمن راحتیِ جا به جایی، بتوان انبارداری و چینش مناسبی در محل نگهداری داشته باشد. علاوه بر تخت تاشو (و جزئیات همراه آن) یک مجموعه کامل از لوازم بهداشتی و بیمارستانی استریل (قیچی، پنس، نخ و سوزن بخیه، حوله و …) در محفظه داخلی بدنه قرار گرفته است.

گزارشگر طراحی صنعتی کسب این موفقیت را به این دوستان و همچنین جامعه طراحی صنعتی ایران تبریک می گوید.

 

 

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

مصاحبه با سپیده شاهی در حاشیه کنفرانس طراحی تجربه کاربری - UX research 2019

مصاحبه با سپیده شاهی در کنفرانس طراحی تجربه کاربری UXR2019

آکاش دیپ: کنفرانس طراحی تجربه کاربری (UX) سال ۲۰۱۹ در حال شروع شدن است! تیم …

یک دیدگاه

  1. عجب فکر باحالی. دمشون گرم. عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *