خانه / اخبار / لوئیجی کولانی (Luigi Colani) اسطوره دنیای طراحی درگذشت

لوئیجی کولانی (Luigi Colani) اسطوره دنیای طراحی درگذشت

لوئیجی کولانی اسطوره دنیای طراحی صنعتی (Luigi Colani) در سن ۹۱ سالگی درگذشت. طرح‌های کولانی تفاوت‌های بزرگی با طرح‌های متداول سایر طراحان داشت، کولانی با استفاده‌ی حداقلی از خطوط صاف و استفاده از فرم‌هایی که تحت تاثیر منحنی‌های اندام، ماهیچه‌ها و بیودینامیک بود، این تفاوت‌ها را ایجاد کرد.

لوئیجی کولانی طراح صنعتی کُرد تبار، دوم آگوست ۱۹۲۸، در شهربرلین به دنیا آمد. زندگی حرفه ای طولانی وی از دهه ۱۹۵۰ آغاز شد. زمانی که وی ماشینهای را برای شرکت های مانند فیات، آلفا رومئو، لانسا، فولکس واگن و بی ام وی طراحی نموده است. در دهه ۱۹۶۰، او شروع به طراحی مبلمان نمود، و از دهه ۱۹۷۰، فعالیت خود در زمینه های متعددی، از جمله آیتم های خانگی مانند قلم، خودکار و مجموعه‌های تلویزیونی، لباس‌ها و کامیون‌ها و تمام آشپزخانه گسترش داد. پیانوی بزرگ و قابل توجه درست شده توسط کولانی توسط شرکت پیانو شیمل تولید انبوه و فروخته شد.

این طراح صنعتی آلمانی به تنوع‌پذیری خود و اینکه روی موضوعات مختلف کار می‌کرد، افتخار می‌کرد. سابقه کاری او بیش از ۵۰ سال بود و در این مدت با شرکت‌هایی زیادی همکاری داشت.

لوئیجی کولانی در سال ۱۳۹۳ بعنوان مهمان ویژه‌ی هفتمین کنفرانس بین المللی صنعت مبلمان (دکو ۲۰۱۴) به ایران آمد. او همچنین یک کارگاه آموزشی با عنوان ”طراحی به سبک کولانی” در ایران برگزار کرد. گزارشگر طراحی صنعتی در سال ۹۳ این اتفاقات را پوشش داد که از طریق لینک‌های زیر می‌توانید مطالعه نمایید.

طراح صنعتی لوئیجی کولانی به ایران می آید (۱۶ مهر, ۱۳۹۳)

نشستی در زمینۀ سفر لوئیجی کولانی به ایران و دستاوردهای آن (۱۸ دی, ۱۳۹۳)

 

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

دیزاین مان، گفتمان دیزاین – وحید نویدآذر

قسمت اول: داستان طراحی یک وحید نویدآذر: یک قصه‌ی خیلی خوبی هست راجع به یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *