خانه / اخبار / چرخ برگشت دهنده انرژی- تایرهای بدون باد دوچرخه

چرخ برگشت دهنده انرژی- تایرهای بدون باد دوچرخه

ترجمه شده توسط: فرزانه نعمتی
اخیرا سیستم جدیدی توسط Britek ارائه شده که طبق آن ، دیگر نیازی به باد کردن تایر دوچرخه نخواهد بود. این سیستم همچنین مانع وقوع پنچری معمولی ماشین، تعویض تیوب وحتی تنظیم فشار آن هم می شود.

کانسپت “لاستیک برگشت دهنده انرژی ” توسط یک طراح اهل کلرادو، آمریکا brian russell – – ارائه شده و امکان رشد تکنولوژی های چرخ پیشرفته را اثبات می کند. این سیستم به جای لاستیک های باد شونده، از لاستیکی استفاده می کند که روی یک سری تیوب نانو کربن کشیده شده و به منظور نرم و ملایم کردن حرکت دوچرخه، با میله های کامپوزیتی تقویت شده است.

این میله ها قابل تنظیم هستند و به منظور متناسب کردن با انواع مختلف زمین، میزان کشش لاستیک را تغییر می دهند، خم شدن را تسهیل کرده و به دوچرخه سواری، حالت فنری می دهد.

در این طرح به منظور کاهش وزن دوچرخه، باید یک چرخ ۲۹er از جنس فیبر کربنی برای آن در نظر گرفت. کارشناسان معتقند که در آینده اصلاحات بیشتری، شامل ساخت جداره ای نازک به منظور ممانعت از نفوذ گل و خاک وشن برای یک سواری طولانی و پیوسته روی این چرخ انجام خواهد گرفت.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

رونمایی از طرح لوکس دوچرخه جدید Pininfarina

شرکت Pininfarina طرح دوچرخه ی بسیار لوکسی را “Fuoriserie” طراحی کرده است. این دوچرخه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *