خانه / اخبار / طراحی خلاقانه سامسونگ برای کاهش تصادفات جاده ای

طراحی خلاقانه سامسونگ برای کاهش تصادفات جاده ای

رانندگی در بزرگراهها و جاده ها همیشه دارای خطراتی بوده و هر چقدر هم که در رانندگی خبره باشید باز هم احتمال بروز تصادفات و آسیبها وجود دارد و این احتمال هرگز صفر نمی شود.
مخصوصا رانندگی در جاده های پر پیچ و خم و باریک. چرا که رانندگی در این جاده ها اغلب با کم زیاد کردن سرعت، سبقت گرفتن، گیر افتادن در پشت ماشینهای بزرگ و سنگین مثل کامیونها همراه است.
یکی از پر کاربرد ترین مباحث در رانندگی سبقت گرفتن و پشت سر گذاشتنِ خودروی جلویی است که به هر دلیلی از سرعت مناسبی برخوردار نیست یا اینکه شما بیش از حد مجاز سریع می رانید!

اما بتازگی کمپانی سامسونگ دست به ابداع جالبی زده که می تواند تا میزان بسیار زیادی خطرات ناشی از سبقت در جاده ها را کاهش دهد.
«سامسونگ» با قرار دادن چند دوربین در جلوی کامیون و استفاده از نمایشگرهای بزرگ در قسمت پشت کامیون، نمایی واضح از خط روبرو را برای رانندگان پشت‌سر فراهم کرده و تا حدود زیادی این مشکل را رفع کرده است.

دوربین‌های جلوی کامیون، تصویر جاده پیش رو را دریافت کرده و آن را از طریق وایرلس به چهار نمایشگر LCD نصب‌شده در پشت تریلر منتقل می‌کنند.در نتیجه، یک تصویر زنده از جاده روبرو همیشه در اختیار رانندگان پشت‌سر قرار خواهد داشت که میتواند کمک بزرگی به انخاب زمان مناسب خروج از خط و اقدام به سبقت کند.
این سیستم می‌تواند هم در روز و هم در هنگام شب کارآیی مناسب داشته، و بی تردید پتانسیل بالایی در کاهش تصادفات ناشی از سبقت های جاده ای دارد.

دیدن تصاویر پیش روی کامیون، جایی کاملا در نقطه کور راننده پشت سری قرار دارد میتواند اطلاعات زیادی از خطرات احتمالی سبقت در اختیار رانندگان دهد تا بتوانند در زمان مناسب تصمیم‌گیری کنند.
سامسونگ پس از تست طولانی‌مدت نمونه اولیه خود در آرژانتین، از قابل‌استفاده نبودن وسیله نقلیه تست خود می‌گوید، ولی در همین حال، اعتقاد دارد که این تکنولوژی کارآیی خود را اثبات کرده است. برنامه‌هایی برای انجام بررسی‌های بیشتر وجود دارد و برای هماهنگی این تکنولوژی با قوانین و مقررات جاده‌ای تلاش خواهد شد. البته در مورد هزینه و یا زمان در دسترس گرفتن این سیستم به صورت تجاری، هیچ صحبت خاصی نشده است.

 

منبع: کارتک

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

همکاری BMW با برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر

شرکت بی ام و با همکاری برند ورزشی نورث فیس در طراحی خودرو کمپر از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *