خانه / اخبار / همکاری داوطلبانه طراحان با مراکز غیرانتفاعی

همکاری داوطلبانه طراحان با مراکز غیرانتفاعی

تا بحال بعنوان یک طراح یا صاحب یک شرکت طراحی به موسسه خیریه‌ای به صورت داوطلبانه مشورت داده‌اید؟ برخی از مشکلات این موسسات نه با کمک‌های مالی بلکه با کمک دانش و راهنمایی طراحان داوطلب قابل حل است.

۶ شرکت طراحی و ۶ مرکز غیرانتفاعی در یک تعطیلات آخر هفته دور هم جمع شدند و  ۶ گروه دو تیمی را تشکیل دادند. در هر گروه، یک مرکز غیرانتفاعی به بیان مشکلش می‌پرداخت و شرکت طراحی سعی در یافتن راه‌حلی برای آن بود. مدیر وبسایت Adaprivepath.org بعنوان برگزارکننده این رویداد، گزارشی از این رویداد نوشته است که در ادامه می‌خوانید؛

“می‌بینید زوج‌های مسن‌تر که در سنین بالا همدیگر را می‌بینند و عاشق می‌شوند چگونه هستند؟ دیزاین و مراکز غیرانتفاعی نیز به همین صورت می‌باشند! هر دو این‌ها عمیقاً دغدغه مردم را دارند و جلسه بزرگی میان‌شان برگزار شد”.

این رویداد که توسط سایت Adaptivepath.org ارائه شد، و در این گزارش خلاصه‌ای از همکاری میان دیزاین و مراکز غیرانتفاعی را ارائه می‌دهیم. هر دو گروه به شدت خود را وقف خلق تجربیات بزرگ انسانی کردند و هر دو خواهان ایجاد تاثیر مثبت در جوامع‌شان می‌باشند.
هدف Adaptivepath.org تغییر جوامع از طریق دیزاین است؛ از این رو ما مشتاق برگزاری اولین بارِن رِیز (بارِن رِیز یک مجموعه‌ی برگزارکننده کنفرانس‌ است با هدف برقراری ارتباط بین دیزاین و سایر اقشار جامعه) می‌باشیم. این برنامه که با همکاری انجمن دیزاین (ID) برگزار شد، کنفرانسی بوده که طی دو روز و نیم اجرا می‌شود و در آن مراکز غیرانتفاعی و دیزاینرها باهم کار کرده تا چالشی در سازمان‌های غیرانتفاعی را حل نمایند.
ما به کمک انجمن دیزاین، ۵۰ دیزاینر از کپیتال وان و سانفرانسیسکو، ۲۰ کارمند مراکز غیرانتفاعی و ۲۰ مدیر طراحی و مدیر محصول را گردهم آوردیم. آنها کل زمان تعطیلات را با هم کار کردند و از پروسه دیزاین استفاده کرده تا تجربیات مشخص در ۶ مرکز غیرانتفاعی محلی را بهبود بخشند. کارمندان مراکز غیرانتفاعی مهارت‌های دیزاین را فرا گرفته و پروتوتایپ‌های کارآمدی که قابلیت اجرا پس از این رویداد را داشت، ارائه کردند. دیزاینرها این فرصت نصیب‌شان شد تا با سایر شرکت‌ها و گروه‌های طراحی کار کنند و چالش‌های جذاب و با معنی خارج از فضای کاری خودشان تجربه کنند.

موضوع برنامه: “گذار به خارج”
ما برای انتخاب یک چالش پرمعنی مسائلی که مختص سانفراسیسکو هست همانند بی‌خانمانی، اعتیاد، آموزش و مسکن مقرون به صرفه را بررسی کردیم. در انتها تصمیم‌مان “گذار به خارج” شد؛ موضوعی که به نظر می‌رسید در مرکز این مسائل قرار دارد. این موضوع در رابطه با تغییر می‌باشد، بنابراین تمرکز این کنفرانس حول خلق تجربیاتی بود که از مردم در مواقع بحرانی تغییر حمایت کند.

همکاری داوطلبانه طراحان و 6 شرکت طراحی با مراکز غیرانتفاعی

تعطیلات آخر هفته
بارِن رِیز با یک پذیرایی اولیه و سخنرانی دو سخنران اصلی که برنامه پیش رو را شرح می‌دادند شروع شد. ۶ شرکت طراحی + شرکت‌های غیرانتفاعی دو به دو با شرکت کنندگان ارتباط برقرار کردند و هر تیم یک چالش را انتخاب کرد:

Catabolic + WANDA: چگونه می‌شود اپلیکیشنی ساخت که به شرکت کنندگان کمک کند تا با هم ارتباط برقرار کنند؟
Capital ONE Design + Family House: چگونه می‌توان تجربه بودن در فامیلی هاوس را برای مهمانان یا کارکنان بهبود بخشید؟ (فامیلی هاوس یک سازمان خیریه برای حمایت از خانواده‌هایی است که کودکان سرطانی دارند)
Cooper + JUMA: چگونه می‌توانیم پیوستگی وظایف‌مان را در زمان تغییرات دائمی حفظ کنیم؟
DesignMap + La Cocina: چگونه می‌توانیم به تغییر خَیرهای فعلی La Cocina کمک کرد و اهداکنندگان جدید را به منظور افزایش تعداد اعضای ماندگار در برنامه عضویت خیران جذب کرد؟
FutureDraft + HomeBridge: چگونه می‌توان دسترسی به پرستاران از طریق وبسایت هوم را بهبود بخشید؟
Sequence + GLIDE: چگونه می‌توانیم تجربه خوش آمدگویی و راهنمایی در GLIDE را بهبود بخشیده و آن را استاندارد سازیم؟

همکاری داوطلبانه طراحان و 6 شرکت طراحی با مراکز غیرانتفاعی

ارزش برنامه برای مراکز غیرانتفاعی
پروتوتایپ‌های کارآمد که قابل اجرا و واقعی می‌باشند.
برای طراحان، بلند پروازی در کانسپت و نادیده گرفتن مراکز غیرانتفاعی برای اجرای آن مفید نخواهد بود. یکی از ماموریت‌های بارِن ریز خلق پروتوتایپ‌های کارآمد که ریشه در واقعیت دارند می‌باشد؛ این واقعیت که توانایی مراکز غیرانتفاعی در اجرا چگونه می‌باشد و چه چیزی می‌تواند در مدت زمان یک روز و نیم ایجاد شود.
sequence+GLIDE آیکون های کدگذاری شده با رنگ و نشانگرهای بصری ارائه کرد تا تجربیات مسیریابی و خوشامد گویی در گلاید را بهبود بخشد.  شرکت گلاید کدگذاری رنگی را پیشتر بر روی کارت‌های کارکنان اجرا کرده بود، و این راهکار کمک می کند بدانید با شخصی که صحبت می‌کنید اولین بار است به شرکت آمده یا بیستمین بارش است.
راه کارها بر روی نرم‌افزارها و منابعی اعمال شد که هم اکنون مراکز غیرانتفاعی به آنها دسترسی دارند از این رو می‌توانند توسط خود این مراکز تکرار و به‌روزرسانی شوند.
Capital ONE Design + Family House از نرم‌افزاری استفاده کرد که فامیلی هاوس هم اکنون برای راه‌حل‌یابی از آن استفاده می‌کند (تلفیق فعالیت‌های ساده و کارت‌های احساس تا به خانواده‌ها در انتقال به فامیلی هاوس کمک کند) تا این اطمینان حاصل شود که کارکنان شرکت قادر به ویرایش نحوه ورود خود باشند.

همکاری داوطلبانه طراحان و 6 شرکت طراحی با مراکز غیرانتفاعی

ارزش حاصله برای دیزاینرها
کاری که انجام شد شامل طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها بود، همچون طراحی اپلیکیشن، بازی‌وارسازی (گیمیفیکیشن) مهارت‌های‌ نرم (مهارت‌های اجتماعی و ارتباظی) تا مسیریابی و نحوه ورود فعالیت را شامل می‌شد. می‌دانم اول هفته افراد با خستگی سرکارشان می روند، ولی اشتیاقی برای کارشان ایجاد شده است. من از دیزاینرها ایمیل‌های متعدد دریافت کردم که از ارزشی که این مشارکت برایشان به ارمغان داشته، گفته اند؛
خسته‌کننده‌ترین و در عین حال رضایت‌بخش‌ترین کاری که در شغلم انجام دادم.
این یک تجربه حیرت انگیز و احتمالا برجسته‌ترین کاری بود که تا به حال در زندگی ام انجام دادم.


احساسات مراکز غیرانتفاعی از این برنامه:
خلاقیت شما، فداکاری‌تان و توانایی برای همدلی با اعضای ما حاکی از کیفیت بالای کاری بود که ارائه شد.
من عاشق کار کردن آخر هفته با تیمی که ذهن خلاق و مستعدی داشت بودم و امیدوارم این ایده در ماه‌های آینده ادامه داشته باشد.

به عنوان رهبر Adaprivepath.org، دیدن کیفیت کار که با شادی و هیجان بالای هر شخص همراه بود، باعث شد تا احساس کنم غرق در نورم. این بارِن رِیز صرفا نمایشی خارق العاده و ملموس از ماموریت‌مان برای تغییر جوامع از طریق طراحی بوده است.

 

منبع: Designers and Nonprofits Spent a Weekend Working Together

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

بهترین و بدترین ایده‌های سفر هوایی در سال ۲۰۱۸

سفر هوایی افتضاح است. این نوع از سفر از روزهای اولیه با ارائه پروازهای ارزان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *