خانه / اخبار / نمونه جدید صندلی Eames – با متریالی پایدارتر

نمونه جدید صندلی Eames – با متریالی پایدارتر

کمپانی معتبر مبلمان Herman Miller به تازگی، مدل جدید پلاستیکی صندلی های Eames را از جنس پلاستیک های پایدار به بازار معرفی کرده است.


این نمونه آشنا که به تازگی به خط تولید بازگشته است، در دهه ۱۹۵۰ توسط همین کمپانی (بصورت پلاستیکی) به تولید انبوه رسید. این مدل بسیار مورد استقبال واقع گردید و در ابعاد و رنگ های مختلف در سالهای متمادی تولید گردید. ولی در اواخر دهه ۸۰ طبق تحقیقاتی که صورت گرفت مشخص گردید که جنس فایبرگلاس بکاربرده شده در این محصول برای محیط زیست مضر است، هم در پروسه تولید و هم استفاده نهایی.

بدیلی نقص ماده سازنده و عدم توانایی در بازیافت این ماده، کمپانی Herman Miller بر آن شد که ضمن مشورت با خانم Ray Eames (بیوه ی Charles Eames) ، تولید این محصول را متوقف کند که این امر در سال ۱۹۸۹ صورت پذیرفت. در سالهای پس این جریان یعنی تا سال ۲۰۰۰ که تولید آن مجددا آغاز گردید، این شرکت تحقیقات گسترده را برای بهینه کردن، و از بین بردن مشکلات آن آغاز کرد و توانست با استفاده از یک نوع پلاستیک قابل بازیافت (نوعی پروپیلن) ، تولید آن را مجدداً از سر گیرد.

امروزه در سایه پیشرفت های صورت گرفته در زمینه مواد پایدار در شاخه فایبرگلاس، و همینطور فرآیند های تولید که اولین بار در صنایع خودرو سازی ظهور کرده است، می توان تأثیرات مخرب آلوده کننده های هوا و همینطور ترکیبات مخرب (VOCs) را در تولید حذف کرد، که این امر باعث گردید تا کمپانی سازنده این مدل صندلی، بتواند نمونه بسیار جدیدی از این صندلی را با مواد پایدار تر و مناسب تر برای محیط زیست به بازار عرضه کند.

در این مدل جدید، در پروسه تولید بجای روش سنتی ” wet ” از روش “dry binder” استفاده گردیده که در نتیجه آن نیاز به اکسید کننده های گرمایی (Thermal Oxidizers) نمی باشد و تجهیزات کنترل کننده محیط زیستی حذف گردیده است و در نهایت استفاده از رزین بدون منومر “monomer-free” محصولی را بوجود آورده است که می تواند محیط زیستی پاک تر را برای تولید کنندگان و همینطور مصرف کنندگان آن به ارمغان آورد.

در این مدل این کمپانی تلاش کرده است که با فرمول های جدید رنگ های پایدار بتواند رنگ های اصلی و قدیمی همین مدل ها را در نمونه های جدید برای مصرف کنندگان قابل دسترس قرار دهد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی مبلمان، معرفی چوب انعطاف پذیر DUKTA

معرفی چوب انعطاف پذیر DUKTA

دوکتا نوع خاصی از برش می باشد که چوب را انعطاف پذیر می سازد. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *