خانه / اخبار / مبلمان سوئدی – ویتنامی “Superheroes‌”

مبلمان سوئدی – ویتنامی “Superheroes‌”

این محصول، یک ست مبلمان تکنفره، ساخته شده از گیاهان دریایی (seagrass) است که با تور به هم متصل شده است.

با توجه به اهمیت تأثیر فرهنگ در طراحی و فروش محصولات مختلف، برآن شدیم که به کشوری با فرهنگ و پیشنه متفاوت سفر کنیم تا الهامات جالبی برای طراحی محصول بدست آوریم.

حضور در ویتنام ما را با گیاهان دریایی و بافندگان پلاستیک در شهر Ho Chi Minh در جنوب ویتنام آشنا کرد. در این شهر افراد اغلب ظروف کوچک از جنس گیاهان دریایی که با نخ کاغذی بافته شده، تولید می کردند. ما برای طراحی محصولی جدید با توجه به فرهنگ این مردم، مدتی را با بافندگان و طراحان این منطقه گذراندیم ، و پس از مدتی توانستیم طرح جدیدی که بنوعی بزرگ شده ی محصولات تولیدی خودشان است را بعنوان مبلمان تولید کنیم. ما با تغییر مقیاس رول های گیاهان دریایی (seagrass) و استفاده از تور هایی که به وفور در خیابان در رنگ های مختلف بفروش می رسد طرح جدیدی از مبلمان به ذهنمون خطور کرد.

در ویتنام مدت هاست که طرح های مورد استفاده در محصولات از موتیف آفریقای جنوبی الهام گرفته می شود. ما تلاش کردیم که با کمک یک طراح و تصویرساز سوئدی به نام “Malin Koort” بتوانیم طرح و موتیف مناسبی ایجاد کنیم و در تولید محصولمان از آن بهره بگیریم.

پس از تمام این تلاش ها، محصول ما با نام Superheroes متولد شد. یک ست مبلمان ویتنامی که با طراحی اسکاندیناوی تلفیق شده است.


این طرح توسط طراحان سوئدی Glimpt در ویتنام از گیاه دریایی که با تورهای رنگی به هم بافته شده، طراحی شده است.

این محصول یک ست مبلمان است که با توجه به فرهنگ ویتنامی توسط شرکت UMA در ویتنام و طراحی طراحان Glimpt از سوئد ساخته شده است.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی مبلمان، معرفی چوب انعطاف پذیر DUKTA

معرفی چوب انعطاف پذیر DUKTA

دوکتا نوع خاصی از برش می باشد که چوب را انعطاف پذیر می سازد. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *