خانه / اخبار / طرح دوچرخه ای با پدال دستی

طرح دوچرخه ای با پدال دستی

به تازگی استودیو طراحی Dutch studio TSG Essempio طرح یک دوچرخه ای را که با پا و هم با دست پدال زده می شود را ارائه کرده است.


در این مدل پدال های جدیدی جایگزین دسته های قدیمی دوچرخه شده که به کاربر اجازه می دهد بطور همزان از طریق دست ها نیز باعث حرکت دوچرخه شود.


این پدالهای دستی در صورت عدم نیاز می تواند در حالت قرارگیری رو به بالا قفل شوند و نقش یک دسته نرمال راب بازی کنند.


این طرح که ۴StrikeBike نام دارد به گفته طراحان آن، می تواند بعنوان وسیله حمل و نقل برای شهرهای پرترافیک و یا عبور از مسیر های طولانی و خسته کننده با سرعت زیاد ، مورد استفاده قرار گیرد.


در مکانیزم این سیستم هنگامی که پدال دستی به چرخش در می آید از طریق یک زنجیر انتفال نیرو، یکی از پدال های پایی را به حرکت در می آورد که در نتیجه ی این حرکت پدال دیگر نیز به حرکت در آمده و کل سیستم متحرکت می گردد.


سیستم شفت میانی (پایی) انتقال قدرت این دوچرخه بگونه ای طراحی شده که یک حالت چرخش آزاد (هرزگرد) دارد که به مکانیزم حرکتی این امکان را می دهد که در مواقعی که از پدال دستی استفاده نمی شود، ارتباط پدال دستی و پایی قطع گردد و دوچرخه فقط با نیروی پا به حرکت در آید.

ارائه دهنده ی این طرح، درباره نحوه رسیدن به این ایده می گوید، هنگامی این پروژه را ارائه کرده که مدتی بوده که بخاطر مشکلات فیزیکی از ناحیه پشت و کمر دچار ناراحتی بوده و در فکر ارائه مکانیزمی بوده که حرکت دوچرخه را راحت کند.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

روشی جدید برای حمل محصولات شکستنی

Mireia Gordi I Vila, طراح بارسلونیایی که اکنون در انگلیس مشغول به فعالیت است برای …

۲ دیدگاه

  1. سلام روز بخیر من هم به خاطر مشکلی که در پام دارم خیلی نیاز دارم به دوچرخه ای که با رکاب دستی حرکت کنه و سوال بنده اینه که آیا این دو چرخه ساخت شما فروشی هم داره و قیمتش چنده واین دوچرخه شما آیا همزمان که رکاب زده میشه فرمان هم میچرخه یا نه من یک طرح دیگه رو دارم که اگر مایل بودید با شما به اشتراک می گذارم اگر دوست داشتید به بنده زنگ بزنید تا بیشتر توضیح بدم ممنون۰۹۱۸۹۱۲۴۲۹۴ لطیفی

  2. سلام درود بر شما خیلی عالی بود منم برنامه ای دارم برای ساخت یک دوچرخه که هم با پا و هم با دست حرکت کنه و برنامه اینه که به جای فرمان” رکاب دوچرخه نصب بشه که میله محورداخلش درازتر باشه و دست‌ها با فاصله از هم رکاب بزنه و از خود میله روش که ثابته برای ترمز و دنده عقب و فرمان استفاده بشه بعد زنجیرون به چرخ دنده جلو رکاب پایین نصب بشه ولی مشکل اینجاست که با چرخش فرمان یا همون رکاب زنجیر از جاش در میاد چون زنجیر یکطرفه خم میشه و دوطرفه نیست برنامه دومم اینه که همین زنجیرو به چرخ جلو با یک چرخ دنده جدا وصل کنم که با فرمان هم جابجا بشه می خوام این طرح را حتما انجام بدم و اگر دوست داشتید با هم به اشتراک بگذاریم به شدت دنبال این طرح هستم به خاطر اینکه مشکل پا دارم در رکاب زدن معمولی ممنون علی اصغر لطیفی همدان ایران ۰۹۱۸۹۱۲۴۲۹۴واتس اپ تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *