خانه / اخبار / طراحی کلاس ایده آل

طراحی کلاس ایده آل

Bernhardt و Aruliden از کلاس هشتی‌ها می خواهند که کلاس درسی‌ ایده ال خود را طراحی کنند.

به نظر شما امسال چه کسی‌ جایزه بزرگ نمایشگاه بین‌المللی مبلمان معاصر را از آن خود کرد؟ جواب هیچ یک از دانشگاه‌های معروف دیزاین نیست بلکه مدرسه ای واقع در منطقه کلمبیا نیویورک است و طراحان برنده کلاس هشتی هایی هستند که تصمیم گرفتند مبلمان کلاس درسی‌ خود را متحول نمایند، مبلمانی که به ندرت از انقلاب صنعتی به بعد تغییر یافته است.

به عنوان ابزاری که مدرسه در اختیار این دانش آموزان گذاشت، گروه مشاور خلاق Aruliden این دانش آموزان را در تک تک مراحل فرایند طراحی راهنمایی و هدایت نمودند، از تحقیقات ابتدایی گرفته، تا تهیه سناریو کاربران، و حتی مدلسازی سه بعدی و تولید. در مرحله تولید کمپانی مبلمان سازی Bernhardt به یاری این گروه دانش آموزی پیوست. این مدرسه حتی دانش آموزان را به شرکت تولیدی که در استان دیگری واقع شده بود برد تا به طور مستقیم جنبه‌های مختلف تولید را مشاهده کنند.

نتایج نهایی که یک میز تحریر، صندلی‌، و کمد شخصی‌ است بسیار الهام بخش هستند. در کنار دقت فراوان به ساخت با کیفیت قطعات و افزایش کاربرد، دانش جویان ظرافت هایی را به ایده‌های خود اضافه کرده اند که باعث می شود این قطعات مبلمان در میان دیگران بدرخشند. به عنوان مثال دستگیره‌ کمد شخصی مثل دستگیره‌ در است که از گفته دانش آموزی الهام گرفته شد که کمدش را همچون اتاق خوابش می دید، و یا اینکه یک سبد که به راحتی‌ جابجا می شود داخل کمد جاسازی شده، و یا اینکه محل اسم دانش آموز همچون دریچه صندوق پست عمل می‌کند.

کلاس هشتی‌ها با تشخیص مشکلات و تحلیل راه حل‌ها شروع کردند. یکی‌ از شکایت این بود که، بدون توجه به اینکه چه درسی‌ در کلاس تدریس می شود، میز تحریر‌ها همه یک شکل ثابت داشتند. بنابرین دانش آموزان مدل‌های مختلفی‌ طراحی کردند که با توجه به نوع کلاس می شد کاربرد میز را تغییر داد. میز تحریر بدون استفاده از میله های افقی طراحی شده که دانش آموزان نتوانند زانوهای خود را به آن تکیه دهند.

صندلی‌ها با یک لایه پارچه جیر سبز رنگ جلد شده اند که هم بادوام است و هم راحت. یک قفسه آلومینومی در پایین و یک قلاب در پشتی صندلی فضاهای بیشتری برای ذخیره وسایل دانش آموزان فراهم می آورد.

کمد‌ها دارای درز‌هایی در بالا و پایین برای تهویه هوا شده اند، و رنگ‌های شاد آنها را از یکنواختی و یکدستی خارج ‌کرده است. در داخل، دانش آموزان هفت طبقه دارند که می توانند آنها را به هر صورتی‌ که می خواهند بچینند و همچنین یک جامدادی که به تخته وایت بورد اهنربأی که بر در کمد تعبیه شده است می‌چسبد.

این قطعات هنوز به مرحله تولید‌ نرسیده اند و گروه طراحی به دنبال سازنده ای است که آنها را به بازار مصرف برساند.

منبع: + +

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی مبلمان، معرفی چوب انعطاف پذیر DUKTA

معرفی چوب انعطاف پذیر DUKTA

دوکتا نوع خاصی از برش می باشد که چوب را انعطاف پذیر می سازد. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *