خانه / اخبار / طراحی پایدار ؛ جایگزینی حلقه‌های پلاستیکی نگه‌دارنده قوطی‌های آب‌جو با چسب قابل بازیافت

طراحی پایدار ؛ جایگزینی حلقه‌های پلاستیکی نگه‌دارنده قوطی‌های آب‌جو با چسب قابل بازیافت

طراحی مجدد بسته ۶تایی شرکت Carlsberg که دوستدار محیط زیست بوده و برای اولین‌بار استفاده از حلقه پلاستیکی برای نگهداری بسته ها را برای همیشه متوقف ساخته است.

همراه با آخرین بروزرسانی جهانی برند Carlsberg، از تعهد ملموس این شرکت برای کاهش میزان زباله‌ای که به دامان طبیعت وارد می‌کند، رونمایی شده است. Carlsberg تحت عنوان “اولین حرکت جهانی برای صنعت آبجو” ، بسته بندی ۶تایی دوستدار طبیعت خود به نام “Snappack” را معرفی کرده است. این  طراحی پایدار با هدف کاهش میزان ضایعات پلاستیکی که توسط بسته‌بندی دسته ای تا ۷۶ درصد افزایش داشته صورت گرفته است.

به جای استفاده از حلقه‌های پلاستیکی مرسوم که بسته‌ها را در مجاورت یکدیگر قرار می‌دهد، این برند آبجو یک چسب دوستدار طبیعت اختراع کرده است که نه تنها قوطی‌ها را در کنار هم قرار می دهد بلکه می تواند به همراه بسته‌بندی بازیافت گردد.

این چسب به اندازه کافی قوی است تا بتواند ۸ قوطی را محکم در کنار یکدیگر نگه دارد. حال آنکه می‌تواند به راحتی توسط مشتریان جدا شود و همچنین قادر به تحمل فشار حمل و نقل در طی پروسه‌های تدارکات و توزیع است. به علاوه، این چسب هیچ اثری از چسبندگی باقی نمی‌گذارد تا به مصرف‌کنندگان در زمان استفاده از قوطی احساس ناراحتی ندهد.

طراحی پایدار ؛ جایگزینی حلقه‌های پلاستیکی نگه‌دارنده قوطی‌های آب‌جو با چسب قابل بازیافت

Simon Boas Hoffmeyer مدیر پایداری در Carlsberg اینگونه بیان کرده است که تیم توسعه نزدیک به ۴۰۰۰ نوع از چسب های مختلف را  طی سه سال قبل از دستیابی به محصول نهایی مورد آزمایش قرار داده اند.

به گفته Cees’t Hart، مدیر شرکت مذکور: “امروز روز مهمی برای Carlsberg است. ما به سختی تلاش کرده ایم تا وظیفه مان را در برنامه پایداری بلندپروازانه خود انجام دهیم و در جهت مقابله با تغییرات اقلیمی قدمی برداریم. تلاش ما همیشه در جهت بهبود است و اقدام امروزمان به وضوح نشان دهنده بلندپروازی ما در پیروی از بنیان‌گذارمان به سوی فردای بهتر می باشد.”

طبق گفته Hoffmeyer، او امیدوار است تا سایر برندها از این روند پیروی کرده و محصولات و خدمات خود را در جهت پایداری بیشتر هدایت نمایند و افزوده است که این برند مشتاق است تا به مصرف‌کنندگان نشان دهد که یک برند اختصاصی در جهت ارائه راه‌حل‌های ملموس برای یک آینده سبز به بازار است و می‌خواهد اولین در این بازار باشد.

مترجم: نگین بزرگی‌نژاد گزارشگر طراحی صنعتی

 

منبع: Carlsberg replaces plastic ring can holders with recyclable glue

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی پایدار در پرورش گیاه: تام دیکسون و ایکیا از باغ آزمایشی برای آینده زراعت شهری رونمایی کردند.

تام دیکسون و ایکیا از باغ آزمایشی برای آینده زراعت شهری رونمایی کردند

استودیوی طراحی تام دیکسون دیدگاه مشترک خود با ایکیا در رابطه با آینده زراعت شهری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *