خانه / اخبار / تام دیکسون و ایکیا از باغ آزمایشی برای آینده زراعت شهری رونمایی کردند

تام دیکسون و ایکیا از باغ آزمایشی برای آینده زراعت شهری رونمایی کردند

استودیوی طراحی تام دیکسون دیدگاه مشترک خود با ایکیا در رابطه با آینده زراعت شهری را ارائه داد. این دو در قالب بخشی از نمایشگاه ۲۰۱۹ گل در چلسی (RHS chelsea flower show) با شعار “باغبانی از جهان محافظت خواهد کرد”، مدلی آزمایشی از رویش گیاهان در فضای شهری را برای آینده زراعت معرفی نمودند.

تام دیکسون و ایکیا از باغ آزمایشی برای آینده زراعت شهری رونمایی کردند

دیدگاه آنها به صورت باغ دو طبقه مجسم شده است که به تقابل میان طبیعت محض و تکنولوژی پرداخته تا راه حلی پایدار و اقتصادی برای پرورش گیاهان خوراکی و دارویی در خانه و اطراف آن برای افراد فراهم سازد. طبقه پایین این باغ شامل آزمایشگاه رویش گیاه باشد که در آن به منظور پرورش مواد خوراکی فوق طبیعی از فناوری هیدروپونیک (کشت گیاه در آب) استفاده شده است. در حالی که طبقه بالایی، باغ گیاه شناسی را نمایان می‌سازد و زیبایی طبیعی آن بازدید کننده‌ها را ترغیب می کند تا خود را در اکوسیستمی از درختان، گل‌ها و گیاهان که سرشار از فواید دارویی و محیطی بوده غوطه‌ور سازند.

به گفته تام دیکسون: “باغبانی در جذابیت جهانی و قابلیت تغییر شکل خود منحصر به فرد است. همه ما بدون گیاهان و کشت بیشتر در معرض مشکل می‌باشیم، ما فکر می‌کنیم که به واسطه این کار شرایطی برای افراد فراهم می‌کنیم تا تغییری هرچند کوچک ایجاد نمایند و نه تنها زیبایی، بلکه اهمیت کارکرد باغبانی را از طریق هر دو دانش سنتی و نوین انتشار دهند”.

تام دیکسون و ایکیا از باغ آزمایشی برای آینده زراعت شهری رونمایی کردند

مترجم: گزارشگر طراحی صنعتی، نگین بزرگی‌نژاد

 

منبع: tom dixon & IKEA present experimental garden for the future of urban farming

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

معرفی اپلیکیشنی که به ازای دوچرخه‌سواری به شما آبجو و بستنی رایگان می‌دهد! | طراحی پایدار

معرفی اپلیکیشنی که به ازای دوچرخه‌سواری به شما آبجو و بستنی رایگان می‌دهد!

در شهر بولونیای ایتالیا، مردم بابت عدم استفاده از خودروی شخصی جایزه دریافت می‌کنند. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *