خانه / اخبار / صندلی بار – “بتن بخیه شده”

صندلی بار – “بتن بخیه شده”

Florian Schmid فارغ التحصیل طراحی صنعتی، به تازگی طرح یک صندلی بار جدید را به که از پارچه و سیمان ساخته شده، به اجرا در آورده است.

این طرح که به نام “بتن بخیه خورده” ملقب شده است، متشکل از یک پارچه تاخورده است که از سیمان اشباع شده و در آب خیسانده شده است، تا بافت آن مانند بتن سخت گردد. این نوع متریال از سال ۲۰۰۹ به بعد مورد استفاده طراحان قرار می گیرد.

Schmid در این طرح، پارچه اشباع شده از سیمان خود را تا زده و آن را با نخ (به رنگ های روشن و شاد) به طرح دلخواه دوخته است. سپس آن را درون یک ساختار چوبی قرار داده تا فرم آن ثابت بماند و پس از آن این محصول را به آب آغشته کرده تا آرام آرام سخت گردد.

این طرح در نهایت دارای ظاهری نرم (بافت پارچه) است که در عین حال ضدآب، ضدحریق، و دارای مقاومت لازم برای برای تحمل وزن کاربران می باشد.

پس از آزمایش مدل ها و مواد بسیار، در نهایت مدل است که بهترین جواب را می دهد استفاده از فوم بجای پارچه است که مقاومت بیشتری را نیز برای این طرح مهیا می کند.

“بتن بخیه شده” به دلیل ویژگی های خود از قبیل ضد آب – ضد حریق – مقاومت در مقابل اشعه UV و . . . می تواند در فضاهای داخلی و هم خارجی مورد استفاده قرار گیرد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی مبلمان، معرفی چوب انعطاف پذیر DUKTA

معرفی چوب انعطاف پذیر DUKTA

دوکتا نوع خاصی از برش می باشد که چوب را انعطاف پذیر می سازد. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *