خانه / رویداد / سمینار طراحی فراگیر

سمینار طراحی فراگیر

عنوان: سمینار طراحی فراگیر
موضوع: طراحی فراگیر
مهلت ثبت نام: ۷/۶/۹۲
هزینه شرکت: رایگان
برگزار کننده: دانشگاه سمنان

شرایط شرکت:
شرکت برای عموم آزاد است.

توضیحات تکمیلی:
ارسال شده توسط حمید رضا علیزاده
گروه طراحی صنعتی دانشگاه سمنان در نظر دارد، پائیز سال تحصیلی آینده (۹۲-۹۳) سمیناری در رابطه با طراحی فراگیر در این دانشگاه برگزار نماید. این سمینار با بررسی طراحی فراگیر به عنوان تفکری همه نگر در زمینه طراحی و کیفیت زندگی، قصد دارد گام بلندی در جهت همه گیر شدن این نگرش در زمینه های: طراحی، تولید و خدمات بردارد.
از علاقه مندان دعوت می شود مقالات خود را حداکثر تا تاریخ ۷/۶/۹۲ به دبیرخانه سمینار به آدرس inclusivedesignsemnan@yahoo.com در قالب فایل های word و Pdf ارسال نمایند.
مشخصات، شماره تلفن وآدرس شخص در اول مقاله ذکر گردد.
آثار فقط حول محور طراحی فراگیر (inclusive design) و یا (Universal design) نوشته و ارسال شوند.
مقالات رسیده پس از بررسی داوری شده و آثار منتخب اعلام خواهند شد.
آثار و مقالات برگزیده سمینار در آتیه، چاپ و یا در سطح اینترنتی منتشر خواهند شد.
نکات:
· دبیرخانه سمینار در ویرایش، چاپ و انتشار مطالب ارسالی مختار است.

توضیحات طراحی فراگیر:
طراحی فراگیر به طور خلاصه یعنی طراحی به گونه ای که امکان استفاده برابر همه جامعه میسر باشد؛ در این رویکرد طراحی، افراد کم توان و معلول مثل: معلولین، سالمندان، نابینایان، کم بینایان و … مخاطب اصلی شمرده نمی شوند و به آنها به عنوان افراد خاص و استثنا نیز نگریسته نمی شود، بلکه این افراد به عنوان جزئی از جمعیت معمول شناخته می شوند و سعی می شود تا طراحی به گونه ای صورت پذیرد تا همه افراد جامعه بتوانند به طور یکسان از خدمات و محصولات بهره مند شوند. بنابراین طراحی برای افراد معلول و کم توان، طراحی فراگیر نیست، بلکه باید شرایط استفاده برابر برای آنها را نیز فراهم سازد. فرض کنید می خواهید یک پارک و یا فضایی تفریحی را با تمام وسایل و امکانات به گونه ای طراحی کنید که علاوه بر افراد معمول، افراد معلول، کم توان، نابینا، کودکان، سالمندان نیز بتوانند از آن استفاده کنند.طرح نهایی باید شامل چه ویژگی هایی باشد تا فراگیر تلقی شود؟

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی فراگیر

طراحی فراگیر – inclusive design

طراحی فراگیر (inclusive design)، طراحی هست که طیف گسترده‌ای از تنوع انسانی‌ با توانایی‌های گوناگون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *