خانه / تازه ها / رویکرد یونیورسال دیزاین گامی مؤثر در موفقیت طراحی خدمات

رویکرد یونیورسال دیزاین گامی مؤثر در موفقیت طراحی خدمات

مجموعه مقالات اولین کنفرانس ملی طراحی خدمات| www.iransdc.ir
نوع پذیرش مقاله: پوستر

برای مشاهده گزارش کامل کنفرانس از این لینک استفاده کنید.

رویکرد یونیورسال دیزاین گامی مؤثر در موفقیت طراحی خدمات

رویکرد یونیورسال دیزاین گامی مؤثر در موفقیت طراحی خدمات

مهرداد نوری ، یاسمن سادات مستطاب
کارشناس ارشد طراحی صنعتی، استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد تهران مرکز
دانشجوی کارشناسی ارشد طراحی صنعتی دانشگاه آزاد تهران مرکز

چکیده

مفهوم کلمه طراحی دیگر در محدوده تصاویر بصری، فرمها و حجمها خلاصه نمی شود و پا را فراتر نهاده و به فرآیندهای رشد یافته تری رسیده است که یکی از آنها “طراحی خدمات” است. در عصر حاضر و با توجه به رشد تکنولوژی و امکانات رفاهی، نیاز و انتظار بشر نسبت به گذشته بیشتر شده است و به تبع، رفع این نیاز و انتظار هم مشکل تر! بشر امروز غرق در انواع محصولات، خدمات و امکانات است که برای رضایت و وفاداری اش نسبت به آنها، باید وجه تمایز و ویژگیهای خاص و خلاقه اش را احساس و باور کند؛ در همین راستا خدمت و خدمات رسانی که به تازگی در کشورمان نقش پررنگی به خود گرفته است، میتواند نقطۀ مثبت و قدرتمندی باشد برای رضایت و احساسِ تعلق خاطرکاربر. در مورد خدمات و طراحی خدمات تعاریفی از صاحبنظران مختلفی وجود دارد که همگی قابل تامل اند؛ هرچند تشریح و پیاده سازی آن در زمینه های مختلف دقت، ذکاوت و تدبیری زیرکانه را می طلبد. مقاله پیش رو با انجام پژوهشی پیمایشی-توصیفی به بیان و تشریح طراحی خدمات با یک وجه تمایز و ویژگی خاص پرداخته است؛ که این تمایز تاثیرپذیری از اصول رویکرد یونیورسال دیزاین میباشد . اجرا و درک رویکرد یونیورسال دیزاین در رفع نیاز همه کاربران و ارتقاء بهبود کیفیت محصولات و خدمات نقش بسیار موثری دارد؛ که در مطالب مذکور با عطف و نگاهی متفکرانه به اصول رویکرد به بیان و تشریح این موضوع پرداخته شده است با این هدف که تاثیرپذیری از این رویکرد جهانی میتواند در ارائه، اجرا و پیاده سازی طراحی خدمات بهتر و حرفه ای تر در کشورمان ثمربخش باشد.

 

مشاهده این مطلب برای اعضای سایت امکان پذیر می باشد

مشاهده این محتوا فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است . برای مشاهده این مطلب با استفاده از لینک در سایت وارد شده و یا با استفاده از لینکRegister در سایت ثبت نام نمایید.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

تاثیر طراحی خدمات در کسب و کار

تاثیر طراحی خدمات در کسب و کار

تاثیر طراحی خدمات در کسب‌وکار و خرده‌فروشی‌ها از فروشگاه‌های پوشاک ورزشی گرفته تا مبادلات ارزی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *