خانه / رویداد / دومین مسابقه ملی طراحی و ساخت اسباب بازی

دومین مسابقه ملی طراحی و ساخت اسباب بازی

عنوان: دومین مسابقه ملی طراحی و ساخت اساب بازی
موضوع: اسباب بازی
مهلت ثبت نام: ۲۸ مهرماه ۱۳۹۱
هزینه شرکت: ۲۰۰.۰۰۰ ریال
برگزار کننده: دانشگاه شریف
وب سایت: http://sharifstudent.ir

شرایط شرکت:
شرکت کنندگان در مسابقه به سه گروه سنی تقسیم می شوند.
بخش ویژه برای دانش آموزان مقطع متوسطه(گروه سنی ۱۵-۱۸)
و بخش آزاد برای دو گروه سنی زیر ۱۵ سال و بالای ۱۸ سال

توضیحات تکمیلی:
امروزه با توجه به گسترش فن آوری و ارتباطات و ماشینی شدن زندگی، جای خالی اسباب بازی های خلاقانه ، مبتکرانه و آموزشی به خوبی احساس میشود.متاسفانه در جوامع امروزی کودکان ما به بازی های رایانه ای روی می آورند و کمتر به بازی های ساده و آموزنده علاقه نشان میدهند. میزان این وابستگی به بازی های رایانه ای با سطح کاربرد اسباب بازی های موجود در بازار و همچنین با حدود تاثیر گذاری آن ها رابطه عکس دارد. البته باید به این موضوع نیز توجه کرد که اسباب بازی های امروزی چقدر متناسب با نیاز روز بشری پیشرفت کرده اند و تا چه میزان اسباب بازی های خارجی توانسته اند به نیاز امروز فرزندان ما را متناسب با فرهنگ جامعه پاسخ گو باشند.

شیوه برگزاری مسابقه:
این مسابقه از دو بخش تشکیل شده است:
بخش اول مربوط به تکمیل فرم طراحی اسباب بازی(شناسنامه اسباب بازی) است که شرکت کنندگان می بایست اطلاعات طرح خود را در قالب یک فرم که در پروفایل آنان قرار می گیرد که در اختیار آنان قرار می گیرد ارائه دهند و کلیات آن را بیان کنند.
بخش دوم مسابقه مربوط به ساخت اسباب بازی است که در این بخش شرکت کنندگان اسباب بازی خود را ساخته و به دبیرخانه مسابقه تحویل می دهند تا برای بررسی و داوری در اختیار کمیته داوران قرار گیرد. سپس طرح های برگزیده در نمایشگاهی که طی چند روز در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود مورد بازدید علاقه مندان قرار می گیرد و در پایان با برگزاری مراسم اختتامیه از طرح ها و گروه های برگزیده تقدیر به عمل خواهد آمد.

اهداف برگزاری مسابقه:
هدف برگزاری این مسابقه ایجاد زمینه مناسب به منظور طرح ایده های نو و همچنین ایجاد بستری مناسب برای کار آفرینی وارتقاء سطح اسباب بازی های تولید داخل است. همواره برگزاری مسابقات و جشنواره هایی از این دست امکان رشد و شکوفایی استعداد ها و قوه خلاقیت دانش آموزان را به همراه داشته است. امید است برگزاری این مسابقه گام موثری در جهت رشد و ارتقای فرهنگ و همچنین صنعت کشور باشد.

  • ایجاد بستری مناسب برای شکوفایی استعدادها و رشد قوه خلاقیت نوجوانان و جوانان تشویق دانش آموزان به استفاده از قوه خلاقیت
  • ایجاد زمینه ای برای ارایه طرح های نو و خلاقانه در زمینه ساخت اسباب بازی
  • آشنایی با نحوه انجام یک کار گروهی
  • ارتقای سطح کیفی اسباب بازی تولید داخل
  • ایجاد بستر کارآفرینی و حمایت از تولید ملی

نحوه ثبت نام:
۱. ثبت نام در مسابقه تنها به صورت اینترنتی و از طریق پایگاه ارتباط با دانش آموزان دانشگاه صنعتی شریف انجام می پذیرد.
۲. ثبت نام در مسابقه به صورت تیمی می باشد. برای ثبت نام در مسابقه ابتدا سرگروه هر تیم می بایست مشخصات خود را وارد کند، سپس باید با ورود به پروفایل تیم خود اقدام به ثبت مشخصات سایر اعضای تیم نماید.
۳. مشخصات هر تیم نیز می بایست تا مهلت مشخص شده توسط دبیرخانه مسابقه (تا ۴ آبان ماه) تکمیل شود.
۴. هزینه ثبت نام در مسابقه ۲۰۰،۰۰۰ ریال می باشد که می بایست در مهلت مشخص شده برای ثبت نام تیم ها (تا ۲۸ مهرماه) به شماره حساب ۱۱۵۵۵۰۲۵۲۳ جام بانک ملت و یا شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۰۰۱۲۰۵۰۶۹ به نام سینا جعفر زاده واریز شود.
۵. چنانچه بعد از مهلت مشخص شده برای تکمیل مشخصات تیم ها، اطلاعات تیمی ناقص باشد، از طرف دبیرخانه مسابقه مجوز شرکت در مرحله بعد (تکمیل فرم طراحی اسباب بازی) برای تیم صادر نخواهد شد.
۶. بر اساس قوانین مسابقه اگر مجوز شرکت در مرحله بعد برای تیمی داده نشود هزینه شرکت در مسابقه مسترد نخواهد شد.
۷. در صورت بروز هرگونه سوال و ابهامی می توانید از طریق لینک های سمت راست این صفحه به بخش سوالات متداول پایگاه ارتباط با دانش آموزان دانشگاه مراجعه نموده و در صورتیکه پاسخ سوال خود را نیافتید با دبیرخانه مسابقه به شماره ۵-۶۶۱۶۴۷۴۴-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.
دبیرخانه : تهران-دانشگاه صنعتی شریف- ضلع غربی ساختمان شهید رضایی–دفتر وبگاه خانواده دانشگاه صنعتی شریف (شریف نت)
دبیرخانه مسابقه مسابقه ملی طراحی و ساخت اسباب بازی
تلفن: ۶۶۱۶۴۷۴۵ – ۰۲۱
تلفکس: ۶۶۱۶۴۷۴۴ – ۰۲۱

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

پیشرفت در طراحی اسباب بازی با Nintendo Labo

Nintendo Labo ترکیبی است از کنسول بازی نینتندو و کیت‌هایی که شامل برش‌های مقوا و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *