خانه / تازه ها / خدمات پزشکی و افسون تجربه های خوشایند

خدمات پزشکی و افسون تجربه های خوشایند

مجموعه مقالات اولین کنفرانس ملی طراحی خدمات| www.iransdc.ir
نوع پذیرش مقاله: پوستر

برای مشاهده گزارش کامل کنفرانس از این لینک استفاده کنید.

رویکرد یونیورسال دیزاین گامی مؤثر در موفقیت طراحی خدمات

خدمات پزشکی و افسون تجربه های خوشایند

مصطفی پورعلی
کارشناس ارشد مطالعات ترجمه، طراح رابط کاربری و پژوهشگر تجربه کاربری

 

چکیده

سلامت بعنوان یکی از ارکان هر جامعه که ارتباط مستقیمی با اعتلا یا افول سطح زندگی افراد و در پی آن ماندگاری دولت ها را شامل می شود بعنوان یکی از مهمترین اصول رفاهی در هر کشوری مدنظر است. علیرغم اینکه خدمات مربوط به سلامت در ایران طی سالهای اخیر بسیار مورد توجه بوده است، اما هنوز مشکلات عمده ای در بخشهای کوچک آن وجود داشته که ارتباط مستقیمی با تجربیات رضایتبخش درخواست کنندگان خدمات دارد. با در نظر گرفتن خط سیر یک بیمار از لحظۀ شروع بیماری تا لحظۀ بستری شدن و همچنین مراحل بعدی آن یعنی طی دورۀ درمان و سپس نقاهت، مشکلاتی در این بین موجود است که یکی از موارد قابل توجه نحوۀ یافتن پزشک یا مرکز پزشکی مناسب برای مراجعه است. از جملۀ دیگر موارد می توان به نحوۀ پذیرش بیمار در مراکز پزشکی و یا مطب پزشکان اشاره کرد که گاهی اوقات چنان بیمار را درگیر مسائل جانبی می کند که وی بیماری خود را برای لحظاتی فراموش کرده و در پی حاشیه های مراجعه ساعتهایی را در فراغ از درد خود می گذراند. و در نهایت می توان به تجربۀ ناخوشایند بیمار از مراکز پزشکی و مطب پزشکان مجرب و یا تازه کار اشاره کرد. تجربه ای که شاید فرار از وضع کنونی را برای وی خوشایندتر از تحمل این موارد کند. در این مقاله سعی شده است تا به این سوال که آیا می توان با ایجاد تجربه ای خوشایند در بیمار، دردهای جانبی او را کاهش دهیم، پاسخ مناسبی داده شود. راهکار این مقاله این است که با ایجاد یک تجربه خوب و خوشایند و افزایش سطح رضایتمندی بیمار در پی ارائۀ صحیح خدمات، می توان میل به استفادۀ کم دغدغه از خدمات پزشکی را تا حد زیادی افزایش داد.

مشاهده این مطلب برای اعضای سایت امکان پذیر می باشد

مشاهده این محتوا فقط برای اعضای سایت امکان پذیر است . برای مشاهده این مطلب با استفاده از لینک در سایت وارد شده و یا با استفاده از لینکRegister در سایت ثبت نام نمایید.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

ارزش طبیعت برای شهرها: بررسی نقش خدمات اکوسیستم‌ها در تدوین سیاست‌های مدیریت شهری

ارزش طبیعت برای شهرها: بررسی نقش خدمات اکوسیستم‌ها در تدوین سیاست‌های مدیریت شهری سیدهمایون گلستانه، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *