خانه / اخبار / تولید انرژی از حرارت بدن

تولید انرژی از حرارت بدن

این موضوع پنهانی نیست که ازدحام جمعیت باعث افزایش درجه حرارت می شود، اما کسی به این نکته توجه نمی کند که گرمای تولید شده توسط بدن می تواند یک منبع بکر و بزرگ برای تولید انرژی باشد. با الهام از انبوه مردم که هر روز از ایستگاه مرکزی استکهلم عبور می کنند، یک شرکت املاک و مستغلات سوئدی، Jernhusen ،راهی پیدا کرده که از انرژی ایجاد شده توسط ۲۵۰.۰۰۰ بدن انسان های در حال حرکت بهره برداری کند و آن را به انرژی گرمایی برای ساختمانی اداری در آن سوی خیابان تبدیل کند. با استفاده از این سیستم، مصرف انرژی این ساختمان حدود ۲۵ درصد کاهش یافته است.


Klas Johnasson، یکی از سازندگان سیستم و رئیس بخش محیط زیست Jernhusen می گوید: “خود مردم گرمای کمی ایجاد می کنند، اما فعالیت های آنهاست که گرمای زیادی می سازد. این انرژی تولید شده مقدار زیادی گرما تولید می کند. پس چرا ما نباید از این گرما استفاده کنیم؟ این انرژی وجود دارد و اگر ما از آن استفاده نکنیم به هدر می رود و وارد سیستم تهویه هوا می شود. ”
این ایده در سال ۲۰۰۸ توسط Jernhusen پیشنهاد شد و در نهایت امسال به بهره برداری در آمد. مبدلهای حرارتی در سیستم تهویه مرکزی ایستگاه، گرمای بدن را به آب داغ تبدیل می کنند، سپس به سیستم گرمایش ساختمان مجاور پمپ می شود. به علت درجه حرارت پایین و قیمت بالای نفت این سیستم در سوئد به خوبی کار می کند.
داگ کینگ، مشاور توسعه پایدار بی بی سی گفت : ” این سیستم به معنای واقعی استفاده از منابع گرمایی است که در حالت عادی به هدر میرود. به نظر منطقی می رسد که شرکت ها هزینه کمی را متقبل شوند تا از این منبع انرژی رایگان استفاده کنند به جای اینکه هزینه زیادی را برای انرژی های غیر قابل جایگزین و گران مانند گاز بپردازند.”
Johnasson امیدوار است تا در آینده از این سیستم برای گرم کردن ساختمانهای دیگر و حتی خود ایستگاه مرکزی استفاده کند.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی پایدار در پرورش گیاه: تام دیکسون و ایکیا از باغ آزمایشی برای آینده زراعت شهری رونمایی کردند.

تام دیکسون و ایکیا از باغ آزمایشی برای آینده زراعت شهری رونمایی کردند

استودیوی طراحی تام دیکسون دیدگاه مشترک خود با ایکیا در رابطه با آینده زراعت شهری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *