خانه / اخبار / بسته بندی جدید Fast food

بسته بندی جدید Fast food

هر روزه در آمریکا، بیش از ۵۰ میلیون نفر غذاهای آماده fastfood می خورند که به نوبهٔ خود میزان بسیاری زباله تولید می نماید. خیلی‌ از طراحان سعی‌ کرده اند که با تغییر مواد بسته بندی و استفاده از موادی که قابلیت بازگشت به طبیعت دارند این مشکل را تا حدی بر طرف نماید. از سوی دیگر، طراحان دیگری تلاش کرده اند که بسته بندی این غذاهای سریع را طوری طراحی کنند که مواد کمتری را مورد استفاده قرار دهند.


در یک کلاس بسته‌بندی در مقطع فوق لیسانس، در دانشکده دیزاین رود آیلند ، Seulbi Kib, به این فکر افتاد تا روشی‌ را طراحی نماید که کاربران بتوانند به راحتی‌ غذای خود را بسته بندی نمایند. هدف اولیه وی راحتی‌ کاربر بود و وی چندان به محیط زیست توجهی‌ نداشت. اما در طی‌ تحقیقاتی‌ که در چندین رستوران غذاهای سریع انجام داد، متوجه شد که بسته‌های بزرگ غذا، نه تنها کمک چندانی به کاربر نمی کنند بلکه زباله زیادی نیز تولید می‌نمایند و مواد اولیه بسیاری را به هدر می دهند. فروشنده، ساندویچ و سیب زمینی‌ سرخ کرده شما را در یک پاکت کاغذی بزرگ قرار می دهد. بعد آن را در یک کیسه پلاستیکی می گذارد و کاربر هنوز به یک دست احتیاج دارد که نوشابه خود را در دست بگیرد.


بعد از مدتی‌ که Kim در یک کارگاه برش مقوا مشغول تحقیق بود و به مشکلات کار با مقوای کارتن پی‌ ببرد، توانست بسته بندی Togo Burger را طراحی نماید. این بسته که از مقوای کارتن ساخته شده است به دور لیوان نوشابه پیچیده و از یک سمت یک جیبی‌ برای ساندویچ و از سمت دیگر قلابی را برای پاکت سیب زمینی‌ سرخ کرده فراهم می آورد. در این طرح کل بسته را می‌توان با یک دست حمل کرد.


فرایند بسته بندی این بسته برای فروشندگان غذاهای سریع نیز به مراتب آسان تر است و در نهایت میزان ماده مصرفی استفاده شده در بسته مواد غذأیی را به میزان ۵۰% کاهش می دهد. به علاوه این نوع بسته بندی، میزان استفاده از چسب‌ها را نیز به حداقل می‌رساند. این بسته‌ها می توانند، به صورت تخت روی هم قرار گرفته و بسته بندی شوند و به راحتی‌ به رستوران‌های مختلف حمل شوند. این طراح همچنین در نظر دارد که یک لایه بی‌ ضرر برای محیط زیست را به روی این مقوا اضافه کند که آن را در مقابل ریختن نوشابه محافظت نماید.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی پایدار | بیاید آلودگی پلاستیک را متوقف سازیم.

بیاید آلودگی پلاستیک را متوقف سازیم.

سال ۲۰۱۸ نیز تمام می‌شود و شما در صورتی می‌توانید مفید باشید که کمی ابراز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *