خانه / اخبار / بازنگری در طراحی اتاق انتظار

بازنگری در طراحی اتاق انتظار

ترجمه: شبنم یزدان پناه
برای هیچ کس اتاق انتظار بیمارستان محیطی خوشایند نیست. Fuelfor ، مرکز طراحی بارسلونا، مجموعه ای از طرح های بهسازی را در قالب یک طرح کانسپت ارائه کرده است تا این فضاها را بیشتر قابل تحمل کند.

راه حل های این گروه عبارتند از:
– میز مشترکی است که بیماران و خانواده هایشان را برای مشاوره آماده می کند.
– بکارگیری گوشی هوشمندی برای بیماران تا پیشرفت (نوبت) خود را در صف پیگیری کنند.
– سیستم نشیمن مدولار به منظور قرارگیری کالسکه و ویلچیر، تا بیماران بتوانند در کنار اعضای خانواده شان قرار بگیرند.
– ماشین وندینگ (دستگاه فروش سکه ای) که مانند شمارنده آشپزخانه، بیماران را تشویق به انتخاب نوشیدنی های سالم و غذاهایی مختصر می کند.

تحقیقات نشان می دهد، تجربه ی اتاق انتظاری که به خوبی طراحی شده باشد پتانسیل درک کلی از سیستم مراقبت بهداشتی را در بیماران ارتقا می دهد و ارائه ی پروسه های مراقبت را بهینه تر می کند.

در نتیجه ی گردآوری عقاید و نظرات افراد از طریق مشاهده ی تعدادی از بیمارستان ها و کلینیک ها و گفتگو با مراقبت کنندگان و بیماران، گروه طراحیFuelfor سیستمی از مبلمان داخلی، سرویس و علائم مفهومی را طراحی کرده که تجربه ی انتظار در مراکز بهداشت و درمان را به امری مثبت، موثر و راحت تبدیل می کند.

MODU سیستم مبلمان مدولاری است که می تواند برای پشتیبانی فعالیت ها، افراد و امکانات متفاوت مورد استفاده قرار گیرد.

دسته ی صندلی های متحرک و امکان انتخاب از بین پدهای کوسن با تراکم های متفاوت به افراد این امکان را می دهد تا هرکس فضایی راحت متناسب با حالت فیزیکی خود ایجاد کند.

فضایی هم برای استفاده کنندگان ویلچیر و کودکان در کالسکه در اتاق انتظار طراحی شده است تا بتوانند در کنار عزیزانشان قرار بگیرند.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی مبلمان، معرفی چوب انعطاف پذیر DUKTA

معرفی چوب انعطاف پذیر DUKTA

دوکتا نوع خاصی از برش می باشد که چوب را انعطاف پذیر می سازد. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *