خانه / اخبار / آینده بیودیزاین (طراحی بر اساس طبیعت)

آینده بیودیزاین (طراحی بر اساس طبیعت)

آینده بیودیزاین (طراحی بر اساس طبیعت)
دیزاین با بیولوژی (زیست شناسی) یا بیودیزاین موضوع جدیدی نیست. پرورش انتخابی گیاهان و جانوران و قابل استفاده‌تر کردن آن‌ها برای ما یکی از قدیمی‌ترین شیوه‌های تمدن بشری است. هرچند که پیشروان چالش بیودیزاین بر این عقیده می‌باشند که بیودیزاین می‌تواند راه حلی برای چالش جهانی باشد.
به گفته وبسایت چالش بیودیزاین، “بیوتکنولوژی بی‌نظیر است، زیرا زندگی را تحت کنترل خود در می‌آورد، زندگی در قالب تکنولوژی قابلیت‌های جدیدی را معرفی می‌کند و به همین ترتیب نگرانی‌های جدیدی ایجاد می‌کند. بیوتکنولوژی داروهای جدید و سبک‌های تولید دوستدار محیط زیست ارائه می‌دهد، همچنین خطرات جدیدی ایجاد کرده است.  همانطور که علم راه خود را در دنیای ما و محصولاتمان پیدا کرده است، طراحان نیاز به درک همه جانبه از این نگرانی‌ها دارند، به طوری که وقتی از آن‌ها خواسته می‌شود با بیولوژی طراحی کنند، با فکر و اخلاق خلاقانه این کار را انجام دهند.  این چالش به دانشجویان فرصتی داد تا طی رقابتی، آینده کاربرد بیوتکنولوژی را تجسم کنند. دانشجویان توسط تیمی از بیولوژیست‌ها و کارشناسان مربوطه هدایت شدند تا ایده‌های خود را توسعه دهند. در پایان دوره، تیم‌های برنده به نیویورک دعوت شدند تا طرح شان را مقابل جوامع دانشگاهی، صنعتی و دیزاین در ‘بیودیزاین سامیت’ در تاریخ ۲۰ و ۲۱ ژوئن ۲۰۱۹ به معرض نمایش گذارند.
چالش دیزاین حاکی از آن است که بیوتکنولوژی چگونه می‌تواند در حیطه‌های ارتباطات، انرژی، غذا، دارو، حمل و نقل، آب، معماری و مواد مورد استفاده قرار گیرد.

رشد مصالح ساختمانی یا حتی کل ساختار یکی از مواردی است که نشان از تغییر معماری و طراحی شهری توسط بیوتکنولوژی دارد.  از جمله آنها می‌توان به بیوماسون؛ آجری که توسط میکروارگانیسم‌ها ساخته شده، آجرهای ساخته شده از  میسیلیوم و سازه‌هایی ‘شبیه درخت’ همانند پل‌های مگالایا اشاره کرد. بیوتکنولوژی در رنسانس بالقوه مواد نقش دارد، موادی که از طبیعت الهام گرفته‌اند یا از آنها ساخته شده اند که شامل تار عنکبوت مصنوعی همانند آنچه در شرکت بولت تریدز ارائه می‌شود، پارچه‌هایی که توسط باکتری و مخمر تولید می‌شوند؛ همانند بیوکتور که توسط سوزان لی ارائه شده، بیوپلاستیک ساخته شده از کیتوسان همانطور که در موسسه ویس تهیه شده، یا بتن خود ترمیمی که توسط دانشگاه فنی دلفت طراحی شده است، می‌باشند.
این‌ها فقط چند نمونه از محصولاتی می‌باشند که بیودیزاین برای ما ایجاد کرده است. پس با ما همراه باشید!

آینده بیودیزاین (طراحی بر اساس طبیعت)

منبع: THE FUTURE OF BIODESIGN

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

پیش‌بینی شغل‌های آینده در مجمع جهانی اقتصاد

مجمع جهانی اقتصاد اخیرا پیش‌بینی کرده است که ۶۵% کودکانی که اکنون مشغول به تحصیل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *