خانه / اخبار / پیش‌بینی شغل‌های آینده در مجمع جهانی اقتصاد

پیش‌بینی شغل‌های آینده در مجمع جهانی اقتصاد

مجمع جهانی اقتصاد اخیرا پیش‌بینی کرده است که ۶۵% کودکانی که اکنون مشغول به تحصیل در مدرسه هستند، در آینده شغل‌هایی خواهند داشت که در حال حاضر اصلا وجود ندارد*. یک گروه خلاق به نام AKQA تصمیم گرفته با چاشنی تخیل تعدادی از این شغل هایی که در آینده نه چندان دور بوجود می‌آید را پیش‌بینی و ترسیم کند:

پرینتر ساختمان: در آینده پرینترهای ۳D به ما اجازه می‌دهد تا ما سازه‌هایی در ابعاد خیلی بزرگ بسازیم. در تصویر بالا، اپراتوری که مسئول مدیریت دستگاه پرینتر در حین ساخت‌وساز است را می‌بینید.

 

ماشین بازیافت‌کننده زباله: این تکنولوژی به کشور‌ها اجازه می‌دهد تا به صورت محلی کارگاه های تولیدی داشته باشند. این شخص با ماشین‌اش مواد‌های موجود در این گورستان زباله را برای استفاده مجدد در یک محصول جدید، پیدا و بسته بندی می‌کند.

 

مهندس بانکداری بلاک‌چین: این سرور شناور که انرژی الکتریکی خود را از طریق پنل‌های خورشیدی بدست می‌آورد و سیستم خنک‌کننده آن از آب دریا کمک می‌گیرد، در آینده جزو زیرساخت فناوری بلاک‌چین محسوب می‌شود و مهندسین بانکدار بلاک‌چین جهت سرویس کردن آن‌ها باید از طریق جت اسکی خود را به این سرورهای شناور برسانند.

 

حفاظت از هویت ملی: با افزایش جهانی شدن، این اسکنرها از مکان‌هایی که جزو هویت ملی مردم یک کشور محسوب می‌شود اسکن می‌کنند تا برای همیشه به صورت دیجیتالی باقی بماند و از آن ها مراقبت شود.

 

متخصص تکنولوژی‌های عمومی: یک محقق دولتی که تکنولوژی های جدید (مانند اتوبوس خودران مدرسه) را ارزیابی می‌کند تا تصمیم بگیرد که آیا این تکنولوژی برای استفاده در جامعه مناسب است یا خیر.

 

ربات جراحی که از راه دور کنترل می‌شود: یک پزشک که از طریق این ربات در مناطق روستایی و دور افتاده به بیماران خدمات پزشکی ارائه می‌دهد، رباتی که به کمک اینترنت ۵G ارتباط خودش را با پزشک برقرار کرده است.

این‌ها نمونه‌هایی از شغل‌هایی بودند که در آینده‌ی نزدیک به‌وجود می‌آیند، به نظر شما در آینده چه شغلی هایی از بین خواهند رفت و دیگر وجود نخواهند داشت؟ و چه شغل‌های جایگزین آن‌ها خواهد شد؟

 

منابع: + +

 * www.reports.weforum.org  The Future of Jobs and Skills

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی برای آینده: دفاتر کاری در آینده باید انعطافپذیر باشند.

طراحی برای آینده دفاتر کار

در طراحی برای آینده چه نکاتی را باید لحاظ کرد؟ آیا انعطافپذیر بودن طرح ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *