خانه / اخبار / قرار گرفتن نام استدیوی طراحی زاویه در رنکینگ برترین دیزاین استدیوهای آسیا پسیفیک از نگاه رددات

قرار گرفتن نام استدیوی طراحی زاویه در رنکینگ برترین دیزاین استدیوهای آسیا پسیفیک از نگاه رددات

استدیوی طراحی زاویه با کسب سه جایزه طراحی رد دات در دو سال اخیر در رنکینگ (در رده‌ی دهم) برترین دیزاین استدیوهای آسیا پسیفیک از نگاه رد دات (red dot) قرار گرفت. باقی رده های این لیست متعلق به استدیوهایی از چین و کره جنوبی می‌باشد.

زاویه در سال ۲۰۱۶ با ارایه طرحی با عنوان کامفی باتل (comfi-bottle) که طراحی بسته‌بندی یک بطری سس می‌باشد، جایزه رد دات honourable mention را دریافت کرد.
این استودیو در سال جاری میلادی با ارائه دو طرح دیگر Quarter Sq و Cookacross موفق به دریافت دو عنوان رد دات دیگر شد.

در ادامه به معرفی این سه طرح منتخب می‌پردازیم.

___________________________________________

  • اجاق گاز کوک اکراس (Cookacross)

طراحی محصول - قرار گرفتن نام استدیوی طراحی زاویه در رنکینگ برترین دیزاین استدیوهای آسیا پسیفیک از نگاه رددات

طرح اجاق گاز کوک اکراس (Cookacross) علاوه بر کسب جایزه best of the best در بخش (culinary)، بعنوان یکی از سه طرح برتر رقابت های امسال بعنوان نامزد جایزه لومینری سال ۲۰۱۸ (Luminary) نیز انتخاب شد. کوک اکراس در این مرحله با آثار موتوراید (MOTOROiD) از شرکت یاماها موتور ژاپن و شات لمین لاین (SCHOTT Liminaline) از شرکت SCHOTT آلمان به رقابت پرداخت و در نهایت این یاماها بود که برنده جایزه لومینری امسال شد.

“شاید شما هم در هنگام آشپزی با مشکلاتی در مدیریت شعله و جای ظروف روی گاز مواجه شده باشید.
اجاق گازهای معمول ، تعداد مشخصی مشعل با فرم ثابت دارند که باعث میشود نتوانید از ظروف با شکلها و اندازه های غیر منطبق با آن استفاده کنید.
کوک اکراس با شکستن قالب سنتی گازهای رومیزی، امکان استفاده از انواع ظروف با هر شکل و ابعادی را فراهم میکند. این محصول میتواند مشعل را منطبق با ظرف شما ایجاد کند.
شیوه ی کار محصول به این شکل است که سنسورها محل قرارگیری ظرف را تشخیص میدهند و با توجه به شکل ظرف و محیط آن مشعل‌ها فعال می‌شوند و به این ترتیب حرارت یکسانی در سطح ظرف ایجاد می‌شود و پختی کاملا یکنواخت را خواهید داشت. برای مثال در هنگامی که شما تاوه ای مستطیل شکل را بروی شعله یک اجاق گاز سنتی قرار میدهید ،شعله در قسمتی از تاوه حداکثر و در فضاهایی کاملا ناکارآمد است.
کوک اکراس با ابعاد مشابه نمونه گازهای رومیزی سنتی، امکان استفاده از تعداد بیشتری ظرف را فراهم میکند و بهره وری بیشتری ایجاد میکند. صرفه جویی در مصرف گاز یکی دیگر از مزایای مهم این محصول است.
این محصول امکان مدیریت شعله،دما و زمان را هم فراهم میکند. پنل تاچ اسکرین این محصول علاوه بر ایجاد سهولت در مدیریت شعله ها ،امکان دسترسی از راه دور را نیز فراهم میکند.
یکی از چالش های مهم در مراحل طراحی این گاز ،نحوه تمییز شدن رویه گاز بوده است که با در نظر گرفتن جزئیات مورد نیاز توسط تیم طراحی، داوران رد دات تصمیم به انتخاب این طرح بعنوان یکی از سه اثر برتر امسال گرفتند.”

اعضای تیم طراحی کوارتر اس کیو:
وحید توکلی (طراح و سرپرست تیم)، فهیمه حدادچی، فرانک ایرانی، دکتر سید رضا مرتضایی، سیاوش پذیرا و سعید توکلی می‌باشند.

___________________________________________

  • اجاق گاز رومیزی کوارتر اس کیو (Quarter Sq)

طراحی محصول - قرار گرفتن نام استدیوی طراحی زاویه در رنکینگ برترین دیزاین استدیوهای آسیا پسیفیک از نگاه رددات

استدیو طراحی زاویه سومین جایزه طراحی رد دات را با ارائه طرح اجاق گاز رومیزی با نام کوارتر اس کیو (Quarter Sq) دریافت کرد.
“کوارتر اس کیو (Quarter Sq) برخلاف گازهای معمولی که تقسیمات حرارتی محدودی دارند، با امکان ایجاد تنوع در تقسیمات شعله ها، در مصرف انرژی صرفه جویی نموده و حرارتی متناسب با ظروف مختلف را اریه میدهد.
نوع شعله بندی این گاز براحتی امکان مدیریت شعله را فراهم میکند، به شکلی که شعله های هر مشعل به پنج زیر شعله قابل کنترل تقسیم میشود. بعنوان مثال کوارتر اس کیو میتواند شعله ای متشکل از یک و نیم مشعل و یا یک چهارم مشعل ارایه دهد. کنترل های تاچ این گاز قابلیت مدیریت این حجم از تنوع شعله را بشکلی کاملا ساده و قابل فهم فراهم میکند .کوارتر اس کیو با ایجاد این تنوع به کیفیت پخت پز کمک مینماید.
برخلاف اجاق گازهای سنتی که از چند مشعل با ابعاد گوناگون (بدلیل تنوع در ارایه شعله) تشکیل میشوند ،کوارتر اس کیو از چهار مشعل با اشکال مشابه شکل گرفته است و فرم و استایلی کاملا عملکردی و ساده داشته و فراوانی شعله ای بسیار بالایی در اختیار مصرف کننده قرار میدهد.”

اعضای تیم طراحی کوارتر اس کیو:
وحید توکلی (طراح و سرپرست تیم)، فهیمه حدادچی، فرانک ایرانی، دکتر سید رضا مرتضایی، سیاوش پذیرا و سعید توکلی می‌باشند.

___________________________________________

  • بطری سس کامفی باتل (comfi-bottle)

طراحی محصول - قرار گرفتن نام استدیوی طراحی زاویه در رنکینگ برترین دیزاین استدیوهای آسیا پسیفیک از نگاه رددات

طرح بطری سس با نام کامفی باتل (comfi-bottle) در سال ۲۰۱۶ باعث دریافت اولین جایزه رد دات honourable mention یا شایسته تقدیر در بخش بسته بندی (packaging) برای این استودیو شد.
“کامفی باتل یک بطری ساده و جذاب برای انواع سس می‌باشد. فرم آکاردئونی میانی این بطری با ایجاد قابلیت پمپاژ در بدنه بطری به خروج راحت سس از محفظه داخلی کمک میکند .
بطری های موجود عموما از نظر فرمی به گونه ای هستند که در مراحل یک سوم پایانی مصرف سس و برای تنظیم حجم مورد نیاز سس٫مصرف کننده را دچار مشکل می کنند.
کامفی باتل با قابلیت چنگش مناسب و انعطاف پذیری بالا در هنگام استفاده ٫مشکل پاشش ناگهانی سس را بکلی حذف می‌نماید.”

اعضای تیم طراحی کوارتر اس کیو:
وحید توکلی (طراح و سرپرست تیم)، فهیمه حدادچی،حسن بهمنیار،مسعود گرامی فر،مجید رزمی و دکتر سید رضا مرتضایی می‌باشند.

___________________________________________

گزارشگر طراحی صنعتی کسب این موفقیت را به این دوستان و همچنین جامعه طراحی صنعتی ایران تبریک می گوید.

 

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طرح مفهومی "جنسیس" توسط تیم طراح ایرانی برنده جایزه رددات شد.

طرح مفهومی “جنسیس” توسط تیم طراح ایرانی برنده جایزه رددات شد.

مسابقات رددات (Reddot) سابقه‌ای ۶۵ ساله دارد، همه ساله داوران و اساتید طراحی از سراسر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *