خانه / اخبار / آینده طراحی و تکنولوژی، سم زدایی دیجیتال و شروع به کار فیزیکی

آینده طراحی و تکنولوژی، سم زدایی دیجیتال و شروع به کار فیزیکی

با نگاهی به سال ۲۰۱۸ همه مواردی که در این ۱۲ ماه شما را هشیار کرده، به یادتان می آید. وقت آن رسیده که حذف تخم مرغ از اموجی سالاد گوگل را بپذیرید، شاید واقعیت مجازی برای گربه ها در نهایت معقول باشد، شاید آماده باشید از قابلیت Space time استفاده کنید و به این نتیجه برسید که بیشتر زمانتان در سال ۲۰۱۸ را در اینستاگرام سپری کرده اید؟

همانطور که دنیای دیجیتال و درک شما از آن توسعه می یابد، فرصتی ایجاد می شود تا زندگیتان را از نو بسازید و درواقع شروع به کار فیزیکی کنید! دوست داشتن خودتان در قالب اموجی را فراموش کنید و یک برنامه جدید ورزش را شروع کنید، یک رژیم غذایی جدید یا بهتر از آن سم زدایی جدید؟ زمانی که از خواب بیدار می شوید به دنبالش خواهید بود و تا زمانیکه به رختخواب می روید از آن استفاده می کنید. رابطه شما با وسایل هوشمند به طور وسواسی زیاد شده و تحقیقات نشان داده که چگونه استفاده بیش از حد از تکنولوژی بر روی سلامتی تان اثر سوء خواهد داشت.

مینیما یک کانسپت از تلفن همراه کوچک است که گزینه ای درمقابل صفحات بزرگ تلفن همراه می باشد و کمک می کند تا زندگی سالمتری داشته باشید.

 

به خاطر داشته باشید سال جدید شروع و بازگشت جدیدی را برای شما به ارمغان می آورد. لحظه ای تامل، تجدید نظری در رابطه با نحوه ادغام بهینه تکنولوژی در دنیای فیزیکی توسط طراحان را ارائه می دهد. همانطور که خانه ها هوشمندتر می شوند و تکنولوژی ها در زندگی شما فضای بیشتری می‌یابند، تمرکز بر روی امنیت شما در زندگی شخصیتان خواهد بود. ما شاهد مواردی همچون بهینه سازی تکنولوژی در خودرو های هوشمند، مینیمال سازی تلفن همراه و معرفی محصولاتی از جمله mui (یک پنل چوبی دیجیتال که احساس و دیدگاه نسبت به تکنولوژی دیجیتال را به نفع حمایت از رفاه خانواده ها در خانه هایشان تغییر می دهد) در سال ۲۰۱۸ بوده ایم.

خانه داران ترجیح می دهند با استفاده از وسایلی همچون mui، استفاده از تکنولوژی را کاهش داده وآن را بهبود بخشند.

 

در این زمان، هرچیزی که در راستای بازسازی طبیعی بدن باشد مناسب است ولی آسان نخواهد بود. تکنولوژی علی رغم تلاش برای بازسازی، تجربه ما از فعالیت های فیزیکی را تغییر می دهد. نگاهی به پیشرفت اندام ربات ها بیاندازید. از بازوهای کنترل از راه دور گرفته تا گیرنده های نصب شده بر روی قفسه سینه که به مهمان های شما غذا می دهد. امسال می تواند سال خداحافظی با بدن انسان باشد. در حین اینکه سامسونگ نرم افزاری برای کنترل تلویزیون توسط ذهنتان ارائه می دهد، مهندسان بر روی هدست های واقعیت مجازی که به عنوان رابط مغز کاربر عمل نموده، کار می کنند. فقط در این ماه، neurable، استارتاپی در بوستون طی مشارکت با VRgineers، سربندی ارائه داد که برای اندازه گیری سیگنال های EEG کاربر یا موج مغزی یک شخص ناشی، از مجموعه ای از الکترود استفاده می کند.

یک ضرب المثل هست که “آفتاب پشت ابر نمی ماند” و عبارتی تحت عنوان “تاثیرگذاری ذهن بر روی فیزیک بدن (تلقین ذهن)”، این دو در سال جدید با هم ارتباط برقرار خواهند کرد. در کنار نقدهایی که به دیجیتال شده، مزایای موضوعاتی که صرفا در اینترنت وجود دارند، افزایش خواهند یافت. برخی آن را انقلاب دیجیتال دوم می نامند و شاید چیز بدی نباشد. با افزایش جایگزینی محصولات فیزیکی با همتایان دیجیتال (همانند موزیک، کتاب و بسیاری دیگر از محصولات فیزیکی) تلاش برای حفظ منابع طبیعی آسانتر خواهد شد. زمان زیادی از صحبت مارک زاکربرگ درباره آینده ای که در آن اشیا فیزیکی منزوی می شوند، نگذشته و این خیلی دور نیست. زمانی که شما می توانید از عینک مجهز به واقعیت افزوده استفاده کنید که می تواند تصویر با سایز دلخواه شما را بر روی هر دیواری ارائه دهد، چه کسی به تلویزیون نیاز خواهد داشت.

کنترل ذهن می تواند زندگی افرادی که ناتوانی جسمی دارند را تغییر دهد، ولی به کجا خواهد رفت؟

 

برگردیم به موضوع اصلی، سال جدید برای سلامتی و تناسب اندام شما خبر خوبی دارد. علی رغم سم زدایی دیجیتال، جنبه ای از تکنولوژی وجود دارد که به شما کمک می کند تا زندگی را با فعالیت فیزیکی بیشتر در پیش گیرید. ربات های بسیاری طراحی شده اند تا بدن انسان را در زمان انجام ورزش های سنگین یا در فضای کار ابرقدرت سازند. این طرح ها در جهت بهبود کارایی و دفع صدمات می باشند و از سنسور هایی برای تشخیص هدف کاربران استفاده نموده، سپس به تنظیم گشتاور در فضاهای موردنیاز می پردازد تا ماهیچه های بدن انسان را بخوبی شبیه سازی کند. در این بین، گجت های پوشیدنی با تمرکز بر روی تناسب اندام، همانند کتانی پوما یا لباس هوشمند زاها حدید، به شما این اطمینان را خواهند داد که اشیاء فیزیکی به همان صورت بوده و فقط کمی دیجیتال شده است.

 

منبع: designboom TECH predictions 2019: digital detox and get physical

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی خودرو BMW vision iNEXT بیانگر آزادی رنگ در فضای مورد علاقه‌ام است.

طراحی خودرو BMW vision iNEXT بیانگر آزادی رنگ در فضای مورد علاقه‌ام است.

فضای مورد علاقه شما به چه صورت است؟ یک لحظه آن را تصور کنید؛ به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *