خانه / اخبار / ۱۰۰ درصد فلس ماهی‌

۱۰۰ درصد فلس ماهی‌

دانشجوئی از فلس ماهی‌ به ساخت عینک‌های شنا، عینک‌های مطالعه و خیلی‌ چیزهای دیگر می‌پردازد.

یک سوال؟ وقتی‌ که پوست ماهی‌‌ها گرفته می شود که بتوان از آنها به عنوان غذا در سر میز شام استفاده شود، چه بلائی بر سر آن پوست ماهی‌‌ها می آید؟ این سوالی‌ است که Erik De Laurens دانشجوی کالج سلطنتی هنر لندن از خود پرسید. و پاسخ یک ماده بسیار هوشمند بود که طراح، آن را “پلاستیک فلس ماهی‌” می‌نامد.

با استفاده از این ماده این دانش آموز قادر بوده که به ساخت سه جفت عینک، لیوان، و حتی یک میز با طرح ماهی‌ جاسازی شده در آن بپردازد.

طراح امیدوار است که استفاده وی از مواد دور ریز بتواند توجه عمومی به ویژه طراحان را به قابلیت‌های موادی که در فرایند‌های صنعتی به دور ریخته می شوند جلب نماید.

قابل ذکر است که این پلاستیک ویژه تحت روش‌های خاص و با استفاده از گرما و فشار و ۱۰۰% از فلس ماهی‌ تهیه می شود و هیچ نوع ماده چسبنده و یا رزین در آن به کار گرفته نشده است.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی پایدار

جشنواره ایده در حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط ­زیست

  به گزارش وب‌سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری­­ های آب، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *