خانه / گزارش اختصاصی / گزارش ویژه اختتامیه مراسم Tehran Design Week

گزارش ویژه اختتامیه مراسم Tehran Design Week

مراسم اختتامیه اولین هفته دیزاین تهران با استقبال خوب علاقه مندان روز یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ در دانشگاه هنر برگزار شد. به علت پر شدن تالار فارابی این مراسم به صورت همزمان در محوطه حیاط دانشگاه پخش می گردید.


در ابتدای برنامه پیام نادر فقیه زاده طراح ایرانی شرکت BMW که به صورت فیلم ویدئویی برای هفته دیزاین تهران ضبط شده بود پخش گردید. وی ضمن ابراز خوشحالی و تبریک بابت برگزاری چنین رویدادی، پیرامون آینده صنعت خودروسازی در دنیا صحبت هایی ارائه کردند.

پس از ارائه زنده موسیقی از گروه “بی – بند” که با تشویق و شور و شوق زیاد حضار همراه بود. مجری برنامه از آقای مسعود نوری از تیم اجرای برنامه دعوت کردند، تا توضیحاتی درباره تندیس این هفته برای حاضر ارائه دهند.


آقای مسعود نوری، پس از خوش آمد گویی به شرکت کنندگان، گفت که متأسفانه با توجه به مشکلات پیش آمده، تندیس برنامه آماده نشده و به دست آنها نرسیده ولی ایشان گفتند طرح تندیس این برنامه توسط آقای ایمان مقصودی ارائه شده که ۲ ست ۲۰ تایی است که در نهایت یک مجموعه واحد را می سازد ولی هر یک از برگزیدگان یک قسمت از آن را با ذکر مشخصات خود دریافت می کنند و دلیل انتخاب این طرح را ایشان بنوعی ایجاد وحدت در جامعه طراحی ذکر کردند.

پس از ایشان، به دعوت مجری برنامه جناب آقای دکتر رزاقی (مدیر گروه سابق طراحی صنعتی دانشگاه هنر) به روی سن دعوت شدند تا مطالبی را برای علاقه مندان ایراد فرمایند. ایشان ضمن عرض تبریک به همه جامعه طراحی صنعتی، دستاوردهای این هفته را برای حضار برشمردند: تحت آموزش قرار گرفتن حدود ۳۰۰ نفر در کارگاه های آموزشی این هفته، حدود ۲۰۰۰ مخاطب برنامه های پیچاکوچا، برگزاری نمایشگاه و فروش کتابهای تخصصی حوزه دیزاین.
ایشان در زمینه برگزاری هفته دیزاین تهران، نیز به این نکته اشاره کردند که مهم اجرا شدن این برنامه است و همچنین در پس آن شناسایی استعدادها و پتانسیل های مختلف در جریان اجرای آن. سپس ایشان ضمن نمایش نمودارهای ارزیابی شرکت کنندگان، گفتند که مخاطبان رضایت کلی داشتند، ضرورت برگزاری آن را زیاد ولی تأثیرش را کم دانستند و در ادامه نیز درباره نقد های ارائه شده در فضای مجازی بیان کردند که این برنامه برای اولین بار برگزار شده و هدف از آن پرکردن خلاء های موجود بوده است و این بدین معنا نیست که این هفته قرار بوده شبیه هفته های دیگر دیزاین در دنیا باشد. برگزارکنندگان همراه با آگاهی از محتویات و ماهیت هفته های دیزاین نیاز داشتند هفته دیزاین تهران را با نیازهای جامعه مان انطباق دهند. ایشان در ادامه عنوان کردند که متأسفانه کاستی هایی نیز در خصوص تشریفات عرف برای دعوت اساتید، پذیرش مهمانان، زمان برگزاری و پذیرایی وجود داشته که ایرادات وارده در این خصوص را قبول دارند و بابت آن مراتب عذرخواهی را اعلام می نمایند.
در پایان ایشان از کمک ها و همکاری های آقای شهرام جهانی مدیر تشکل های دانشجویی دانشگاه هنر، بسیار سپاسگزاری کردند و در ادامه نیز از آقایان معصومی آذر – نوری – زحمتکش – چوبینه و خانم ها غزالی و کلانکی و دیگر همراهان آنها در تیم اجرایی که حدود ۴۰ نفر از دانشجویان دانشگاه های مختلف بودند قدر دانی کردند. از طرف دیگر از همکار گرافیست آنها نیز که به نحو احسنت به این برنامه کمک کردند (خانم مرجان اخباری) و همچنین از نوازندگان و گروه پرفرومنس (performance) و … قدردانی به عمل آمد.


پس از صحبت های ایشان مجری برنامه از آقایان دکتر رزاقی، دکتر مرتضایی، مهندس سرکیسیان، مهندس میرفندرسکی برای اهدا جوایز به اساتید شورای علمی-مشورتی و همچنین ارائه دهندگان برنامه در این هفته دعوت کردند که به روی صحنه بیایند.

از دیگر بخش های قابل تقدیر در این اختتامیه تهیه و پخش ویدئوی بیانیه ای از دانشجویان و اساتید طراحی صنعتی بود که در آن به آسیب شناسی رشته و حرفه طراحی صنعتی در جامعه امروزمان و راهبردهایی برای آن پرداخته بودند. محتویات این بیانیه و نحوه ارائه بجا و حرفه ای آن از موارد لازم به ذکر از این بخش برنامه بود.

پس از حضور این عزیزان از آقایان دکتر محمد رزاقی، مهندس محمد فاتحی، مهندس اصل فلاح و مهندس احسان مقدم پور از شورای علمی-مشورتی و همچنین از آقای نژده هوانسیان (کارگاه تفکر دیزاین)، خانم سونای آردی (نماینده پایگاه گزارشگر طراحی صنعتی، برگزار کننده Tehran Service Jam)، آقای آزاد، آقای یافت آبادی (کارگاه دیزاین بیریف)، آقای کیوان نادری (گپ و گفت دیزاینرها)، آقای آلن پتروسیان و … با ارائه هدایا تقدیر بعمل آمد.


پس از پایان مراسم قدردانی حدود ساعت ۲۰، مجری برنامه خاتمه هفته دیزاین را اعلام کرد و از حضور همه ی شرکت کنندگان تشکر و قدردانی نمود. پس از آن افراد مختلفی بویژه اعضای تیم اجرایی بروی صحنه آمدند و در کنار اساتید عکس یادگاری گرفتند و سپس گپ و گفت ها غیر رسمی در خارج از سالن ادامه پیدا کرد.

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

گزارش روز دوم هفته دیزاین تهران

سه شنبه هشتم اسفند ۱۳۹۱ روز دوم از هفته دیزاین تهران با برگزاری کارگاه دیجیتال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *