خانه / اخبار / گزارش نخستین همایش ملی نگرش های نوین در طراحی صنعتی

گزارش نخستین همایش ملی نگرش های نوین در طراحی صنعتی

ارسال شده توسط روابط عمومی دانشگاه هنر تبریز
عکس ها از علی اصغر غفارخانی
رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز در مراسم افتتاحیه نخستین همایش ملی نگرش های نوین در طراحی صنعتی گفت: جهان متمدن امروز آثار هنری ایران را تایید و تحسین کرده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز، دکتر محمدعلی کی نژاد همچنین برگزاری این همایش ملی برای نخستین بار در تبریز را افتخاری دیگر برای شهر اولین ها دانست و افزود: توجه به ظرفیت بازار داخلی، شناسایی بازارهای مستعد خارجی و اولویت دادن به طراحان جوان صنعتی زمینه شکوفایی این رشته را فراهم خواهد کرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، طراحی صنعتی را مستلزم استفاده موثر از فناوری، علم و هنر عنوان کرد و گفت: اگر فرهنگ ایرانی سرلوحه طراحی صنعتی نوین قرار گیرد می تواند با استفاده از ذوق خدادادی ایرانیان پرشکوه ترین آثار هنری را ایجاد کند.


کی نژاد همچنین با اشاره به وجود مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته طراحی صنعتی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز، از تلاش برای ایجاد مقطع دکترای این رشته تا یک سال آینده در این دانشگاه خبر داد.

دبیر این همایش هدف از برگزاری آن را حرکت به سوی بومی سازی طراحی صنعتی، بررسی نگرش های جدید برای ارتقای کیفی دانش طراحی صنعتی و ایجاد نشاط علمی در این رشته عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه هنر اسلامی تبریز، ابراهیم ایمانی افزود: ۱۳۵ خلاصه مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که ۸۵ مورد پذیرفته شده و در کتابچه همایش به چاپ رسید.
وی با اشاره به این که از ۶۲ مقاله ارسال شده به دبیرخانه همایش ۳۰ مقاله در کتابچه ای جداگانه به چاپ می رسد افزود: در این همایش ۱۶ مقاله برتر در چهار بخش جداگانه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به صورت سخنرانی ارائه شد.

ایمانی تصریح کرد: همزمان با برگزاری این همایش، دو کارگاه با عنوان” طراحی برای توسعه پایدار” و “تجاری سازی ایده های طراحی” در سالن آمفی تئاتر الغدیر این دانشگاه برگزار شد.


وی محورهای همایش را گرایش ها و رویکردهای نوین در طراحی صنعتی، فرایندهای طراحی محصول، روش های نوین طراحی در دنیای امروز، تجاری سازی ایده ها و ارتباط با صنعت، مواد و تکنولوژی های تولید، خلاقیت و نوآوری در طراحی صنعتی و طراحی برای توسعه اعلام کرد.
در انتهای همایش با اهدای لوح تقدیر و تندیس ویژه همایش از صاحبان آثار برتر تجلیل شد .

گالری تصاویر:

 

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

رابطه طراحی و دموکراسی چیست؟

رابطه طراحی و دموکراسی چیست؟

رابطه طراحی و دموکراسی چیست؟ آیا طراحان می‌توانند نقشی در حفظ دموکراسی در جامعه ایفا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *