خانه / اخبار / کفی کفش مین یاب

کفی کفش مین یاب


مساله مناطق مین گذاری شده فقط مختص به کشور ما نبوده و خیلی‌ کشورهای دیگر نیز از جمله کلمبیا با این مشکل رو در رو هستند. جنگها و کشمکش‌های داخلی‌ بین دولت و گروه‌های قاچاقچی مواد مخدر در کلمبیا باعث شده است که این قاچاقچیان محدوده کاری خود را با مین گذاری در اطراف آن حفاظت کنند. همین باعث شده که از سال ۱۹۹۰ بیش از ۱۰،۰۰۰ شهروند بی‌ گناه جان خود را در اثر انفجار این مین‌ها از دست بدهند. تعداد قربانیان مین در افغانستان از این هم بیشتر است.


تنها راه حل واقعی‌ برای مقابله با این مساله این است که این مین‌ها از خاک در آورده شده و جداگانه منفجر بشوند. اما تا این پروسه به انجام برسد جان انسان‌ها در خطر است و باید از تکنولوژی بهره برد تا از مرگ انسان‌های عادی در این مناطق جلوگیری شود.


Lemur Studio در Bogota (کلمبیا) راه حلی‌ را برای این مشکل ارائه می دهد. این وسیله مینیاب طوری طراحی شده که همانند یک کفی کفش در داخل آن جای می‌گیرد و می تواند مواد منفجره را از فاصله چند متری ردیابی کند. این وسیله برای سربازان، کشاورزان و دروکاران طراحی شده است. این دفتر طراحی در حال حاضر به دنبال این است که پشتیبانان مالی‌ پیدا کند که این طرح را از یک ایده به یک محصول واقعی‌ بدل نماید.


این وسیله که SaveOneLife نامیده می شود یک سیم پیچی است که بر روی یک ماده رسانا چاپ شده است و می تواند یک میدان مغناطیسی‌ تولید کند و از این طریق میدان‌های مغناطیسی‌ دیگری که از طریق اجسام بزرگ فلزی ایجاد شده اند را در فاصله‌های کوتاه ردیابی کند. اگر این وسیله چنین میدان‌های را ردیابی کند یک سیگنالی به دستبند که کاربر آن را باید بپوشد می‌فرستد که مواظب بوده و مسیر حرکتش را تغییر دهد.


هدف طراحی این وسیله این بود که در ابتدا از جان انسان‌ها محافظت کند و دیگر اینکه از هزینه‌های سنگینی‌ که دولت‌ها در اثر از دست دادن سربازان خود باید بپردازند جلوگیری نماید. در حال حاضر این شرکت با ارتش کلمبیا در حال مذاکره است و همچنین برای جوایز مختلف طراحی انتخاب شده است.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی مبلمان خانه - با قابلیت حمل و نصب آسان

طراحی مبلمان خانه – با قابلیت حمل و نصب آسان

طراحی مبلمان خانه – به شیوه نوین که فقط با کشش ساخته و نصب می‌شود. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *