خانه / اخبار / کفش اوریگامی و نجات جان انسان ها

کفش اوریگامی و نجات جان انسان ها

ما همیشه با قصد و یا بی‌ قصد برای خود به خرید کفش می‌رویم. بعضی‌ وقت‌ها آن را با رنگ لباسمان هماهنگ می‌کنیم یا بعضی‌ وقت‌ها به خاطر اینکه آنها برای ورزش خاصی‌ طراحی شده اند آنها را می‌خریم. عمل خرید کفش آنقدر در ذهن ما عادی و روزمره شده است که دیگر حتی به این فکر نمی‌کنیم که ما چرا باید اصلا کفش بپوشیم. و این در حالی‌ است که در کشور‌های فقیر و در حال توسعه در حدود ۳۰۰ میلیون نفر توانایی خرید کفش را نداشته و مجبور می شوند پای برهنه باشند که این خود باعث شیوع بسیاری از بیماری‌های قارچی و انگلی می شود.


Unifold پروژه جدیدی است که توسط Horatio Yuxin و Kevin Crowley که در حال حاضر در دانشگاه Pratt مشغول به تحصیل هستند طراحی شده است. هدف اصلی‌ این پروژه این است که کفش را به محصولی بسیار ارزان برای مردم کشور‌های فقیر بدل نماید. به گفته این طراحان، اغلب کفش‌های امروزی تحت فرایند‌های خاص و پیچیده تولید می شوند و بسیاری از آنها به قالب‌های خاص احتیاج دارند. اما این طراحان تلاش دارند که روشی‌ ساده تر برای تولید، حمل و انبار داری کفش ایجاد نمایند. و حقّه هوشمندانه‌ای که به ذهن آنها می‌رسد کفش اوریگامی است، کفشی که تا می شود!


این کفش‌ها از EVA (اتیلین ویلین استات)، یا به گفته دیگر لاستیک‌های فومی تولید می شوند نیازی به قالب گیری، بند کردن، دوختن، چسب زدن، و یا هر نوع فرایند پیچیده تولید ندارند. شما می توانید به سادگی‌ یک جفت از این کفش‌ها را خریده و آن را دور پایتان تا کنید. این کفش‌ها را می‌توان به راحتی‌ از یک ورق لاستیک فومی بریده، به صورت تخت مقادیر بسیاری از آنها را روی هم انبار نمود و حمل کرد. همه اینها به شدت از هزینه‌های تولید کفش کاسته و آن را به محصولی ارزان تر و قابل دسترس تر برای کاربر تبدیل می نماید. ایده دیگری که این دو طراح جوان دارند این است که، تولید کنندگان کفش محلی در این کشورها می توانند این طرح را دانلود کرده و در کارگاه‌های محلی تولید کنند.


در حال حاضر دو نوع طرح برای این کفش‌ها وجود دارد. نوع تا کردن کفش، تعداد این طراح‌ها را محدود می‌نمود. البته این محدودیت‌ها این طراحان را مجبور نمود که بیشتر در این زمینه کند و کاو کنند و بیشتر با جزئیات طراحی کفش آشنا شوند. گرچه Unifold در حال حاضر در حد یک ایده است، این طراحان به همراه دانشجویان دیگر در pratt مشغول به فعالیت سر سختانه‌ای هستند که آن را به یک محصول واقعی‌ مبدل نمایند. آنها به این امیدند که این کفش‌ها نه تنها جان میلیون‌ها انسان را نجات داده و ارزان تمام شوند بلکه در حد قابل توجهی‌ زیبا و شیک هم به نظر بیایند.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

طراحی مبلمان خانه - با قابلیت حمل و نصب آسان

طراحی مبلمان خانه – با قابلیت حمل و نصب آسان

طراحی مبلمان خانه – به شیوه نوین که فقط با کشش ساخته و نصب می‌شود. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *