خانه / اخبار / پشتیبانی Win 8.1 از چاپ سه بعدی

پشتیبانی Win 8.1 از چاپ سه بعدی

Windows ۸.۱ اولین سیستم عاملی خواهد بود که به صورت خودکار از چاپ سه‌ بعدی حمایت می‌کند.


اگر صادق باشیم، باید بگویم که تکنولوژی چاپ سه بعدی هنوز آنقدر‌ها ساده نشده که به راحتی‌ مورد استفاده مصرف کنندگان قرار بگیرد. این تکنولوژی هنوز خیلی‌ گران و دشوار است. و توانمندی‌های بسیاری، چه تکنیکی‌ و چه هنری رو احتیاج دارد که بتوان محصولی رو چاپ کرد که ارزش آن را داشته باشد. بنابرین، فقط افراد متخصصی مثل طراحان صنعتی‌ و مهندسان می توانند به راحتی‌ از آن استفاده کنند و بقیه کاربران از استفاده این تکنولوژی محروم می مانند.


اخیراً، مایکروسافت اعلام کرده که یک قدم بسیار اساسی‌ در زمینه سازگار کردن چاپگر‌های سه بعدی برداشته است. Windows ۸.۱ اولین سیستم عاملی خواهد بود که مجهز به سیستم‌های پشتیبانی‌ از چاپگر های سه بعدی بر روی کامپیوتر‌ها و هم لپتاپ‌ها خواهد گشت. Shanen Boettcher, مدیر عمومی گروه بیزینس‌های کوچک مایکروسافت در این مورد می گوید که هدف ما این بود که چاپ سه بعدی را به اندازه چاپ یک فایل word ساده کنیم. مایکروسافت می گوید که حدود ۷۰% چاپ‌های سه بعدی با دستگاه‌های انجام می گردد که سیستم عامل های Windows دارند. که در این راستا اول باید یک مدل سه بعدی در یک برنامه CAD طراحی شود و سپس به یک دستگاه چاپگر ۳ بعدی ویژه فرستاده شود. همین پروسه به نظر ساده دارای پیچیدگی‌‌های بسیاری است که این روند را برای اکثر کاربران غیر قابل استفاده می نماید.


مایکروسافت نیز دست روی همین پیچیدگی‌‌ها گذاشته و با کمک شرکت‌های سخت افزاری شامل: MakerBot, ۳D Systems و Autodesk, برنامه‌های را تهیه کرده است که با یک کلیک ساده چاپ سه بعدی خواهند کرد و این پروسه را از یک روند تکنیکی‌ به یک روند خلاق بدل می کنند.


Boettcher ادامه می دهد که “بچه‌های من از صبح تا شب در بازی‌های کامپیوتری‌شان مدل‌های مختلف سه بعدی می سازند. چه می شد اگر می‌توانستیم قفل چاپ سه بعدی را بشکنیم، و این مدل‌ها را از محیط ‌های مختلف و با یک کلیک به چاپگر‌های ۳ بعدی بفرستیم؟ و این چیزی است که به نظر ما جالب آمده است”. وی در ادامه می گوید که ما امیدواریم که در آینده یک سری زیادی از Application‌ها در این زمینه به بازار بیایند. آنوقت است که کاربران میتوانند خلاقیت خود را آزاد کنند و با سرعت محصولاتی را بسازند که خودشان برای خودشان طراحی کرده اند.


اگرچه خیلی‌ زود است که در این زمینه اظهار نظر کرد و هنوز نمی‌‌دانیم که این هدف مایکروسافت چگونه عملی‌ خواهد شد، و این Application‌ها تا چه حد قابل استفاده برای عموم خواهند بود ولی، حداقل می‌توان گفت که مایکروسافت با این کار یک قدم جدیدی را در این صنعت برداشته که زمینه را برای پیشرفت و نوآوری‌های بیشتر در آینده فراهم خواهد کرد.

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

کاربرد پرینت سه بعدی در طراحی صنعتی

حضور ۳DFAST در الکامپ ۹۷ به عنوان کسب و کاری پیشرو در صنعت طراحی و پرینت سه بعدی

رپورتاژ آگهی – پرینت سه بعدی در طراحی صنعتی رشد پرینت سه بعدی در جهان از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *