خانه / اخبار / همایش تجربه کاربری تهران

همایش تجربه کاربری تهران

به گزارش دبیرخانه همایش تجربه کاربری تهران، این رویداد در تاریخ پنج شنبه ۱۱ مهرماه ۱۳۹۲ در مرکز همایش‎های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.
میلاد اسلامی‌زاد مسئول دبیرخانه افزود: پیشتر اعلام شده بود این همایش در شهریور ماه برگزار می‌شود اما به علت هماهنگی حضور اساتید خارجی از کشور انگلستان زمان برگزاری آن چند هفته عقب افتاد.
این رویداد با هدف آشنایی مدیران، دانشجویان، فعالان صنایع و طراحان گرافیک با ماهیت نوین تجربه کاربری با دنبال کردن محورهای استراتژی طراحی، طراحی تعاملی و طراحی محصولات آنلاین گامی در جهت بهبود دانش تجربه کاربری در کشور ایران بردارد.

محورهای همایش
استراتژی طراحی
استراتژی طراحی به رویکردهای تجاری و تجاری‌سازی در طراحی محصول می‌پردازد. ارزش از نگاه مشتری، شیوه‌های مدیریت همزمان پروژه با طراحی تجربه‌ی کاربری، روند‌های توسعه‌ی محصول و مانند آن از جمله بخش‌های تشکیل‌دهنده‌ی این سرفصل می‌باشد.
طراحی تعاملی
این حوزه رویکردی تحلیلی-تشریحی به روش‌های موفق در طراحی محصولات تجربه‌محور خواهد داشت. مدل‌سازی شیو‌ه‌ی خدمات، ابزارها و معیارهای طراحی و توصیف رفتار و انتظارات تعاملی کاربر با محصول از جمله زیرگروه‌های این حوزه می‌باشند.
طراحی محصولات آنلاین
با توجه به اهمیت این حوزه، طراحی محصولات آنلاین به عنوان یکی از محورهای اصلی همایش در نظر گرفته شده است. استاندارها و راه‌کارهای طراحی تجربه‌ی کاربری، مدیریت تجربه‌ی کاربری در وب و چالش‌های بومی‌سازی آن زیرگروه‌های این محور را تشکیل می‌دهند.

هیئت علمی
علیرضا اژدری دکتری خود را در رشته‌ی طراحی صنعتی و ارتباط چند رسانه‌ای از دانشگاه پلی تکنیک میلان، ایتالیا اخد نموده است و همینک به عنوان عضو هیئت علمی گروه طراحی صنعتی دانشگاه تهران وگروه طراحی صنعتی دانشگاه امیرکبیرمشغول به فعالیت می‌باشد. وی همچنین استاد میهمان مبحث تعامل انسان و رایانه (HCI) در دانشگاه صنعتی شریف هستند.‎
رایان وندر مره او در کمک به تیم‌ها برای توسعه‎ی استراتژی محصولات دیجیتال‎شان و عملی کردن آن استراتژی متخصص است و این شامل طراحی و ساخت محصولاتی است که نتایج قابل ملاحظه‎ی تجاری داشته‌اند. او پنج سال در تیم تجربه کاربری Ebay در سیلیکون‎ولی کار کرده است. همچنین در آفریقای جنوبی مدیر تولید Yola.com و سرپرست تیم تجربه کاربری Kalahary بوده است. او بطور منظم درباره تکنولوژی و طراحی، وبلاگ می‎نویسد و توییت می‌کند، همچنین در تیم تحریریه‎ی مجله‎ی اسمشینگ مشارکت دارد.​
بیژن آریانا مدرک دکتری خود را در رشته‌ی طراحی صنعتی با تمرکز بر تحقیقات کاربر، طراحی کاربرمحور و مبانی HCI در حوزه‌ی موبایل را از دانشگاه علم و تکنولوژی نروژ اخذ نموده است. وی همینک به عنوان طراح تعاملی در شرکت FMC Technologies مشغول به فعالیت می‌باشد
فیل برت او یکی از مدیران موسس FlowUK می‎باشد که بیش از ۱۵ سال در زمینه‎ی طراحی تعاملی، سابقه‎ی اجرایی داشته که بیش از ۱۰ سال به مشاوره در حوزه‎ی تجربه کاربری اختصاص داشته است. از جمله فعالیت‎های وی در حوزه‎ی تجربه کاربری می‎توان به BBC ،Standard Life ،Vodafone ،Lastminute.com و TV Guide اشاره کرد. ​​​Phil Barrett دارای مدرک کارشناسی علوم کامپیوتر و کارشناسی ارشد ارتباطات است. فعالیت‌های او در آفریقای جنوبی شامل همکاری با Metropolitan ،Old Mutual ،MXit Santam Mix Telematics وEMSS می‎باشد.
مسعود عسگری‌مهر در حوزه‌ی تعامل انسان با کامپیوتر و طراحی واسط کاربر مدرس و پژوهشگر بوده و سابقه کاری قابل توجهی در حوزه‌های گوناگون فناوری اطلاعات دارد. وی در حال حاضر دانشجوی دکتری تخصصی (Ph.D) مدیریت فناوری اطلاعات در دانشگاه علامه طباطبائی می‌باشد. علاوه بر این چندین مقاله در حوزه‌های طراحی سیستم‌های آموزش الکترونیکی و تیم‌های مجازی ارائه داده است.

زمان و مکان برگزاری
زمان: پنجشنبه، ۱۱ مهرماه ۹۲
مکان: تهران، بزرگراه چمران جنوب. خروجی ولنجک. بلوار دانشجو. دانشگاه شهید بهشتی. مرکز همایش‌های بین المللی


برای دریافت اطلاعات بیشتر و برنامه زمان بندی سخنرانی ها به این لینک مراجعه نمایید.

طی هماهنگی های انجام شده با دبیرخانه این همایش مخاطبین پایگاه اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی می توانند حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ از طریق لینک زیر در این همایش با ۵۰ درصد تخفیف ثبت نام نمایند. لازم به ذکر است برای استفاده از تخفیف حتما باید از طریق لینک زیر وارد شوید.

لینک ثبت نام با ۵۰ درصد تخفیف ویژه

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

گزارش هفتمین گپ علم و صنعت با حضور خانم سهیلا فتحیه

هفتمین دوره از سری گپ های انجمن علمی طراحی صنعتی دانشگاه علم و صنعت در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *