خانه / اخبار تصویری / هشت طرح برای مقابله با اثرات تغییرات آب‌و‌هوا

هشت طرح برای مقابله با اثرات تغییرات آب‌و‌هوا

۱. طرح The Soul of Nørr
افزایش احتمال وقوع سیل بر اثر تغییرات آب‌و‌هوا، باعث شد این طرح توسط دو شرکت SLA و Ramboll ، برای محله‌ای در شهر کپنهاگ طراحی شود. این طرح امیدوار است با مستقر کردن یک شبکه از حوضچه‌ها و سیستم‌های تصفیه‌ی آب، شهر را در مقابل تهدیدات باران‌های سیل آور سازگار کند.

۲. دست‌بند WorldBeing؛ شرکت Layer 
WorldBeing یک ابزار پوشیدنی به همراه اپلیکیشن هست، که توسط کمپانی Carbon Trust پشتیبانی می‌شود و مصرف کربن را محاسبه و پیگیری می‌کند و موجب افزایش توانایی کاربر برای گرفتن تصمیم‌های بهتر می‌شود.این دست‌بند به کاربر اجازه می‌دهد، میزان تولید کربن در همه چیز را (از مصرف مواد غذایی تا استفاده از وسایل حمل و نقل) را محاسبه و پیگیری کند، و کاربر را تشویق می‌کند تا تغییرات قابل توجهی در شیوه زندگی‌اش ایجاد کند.

۳. کارخانه تبدیل زباله به انرژی؛ شرکت BIG
یک نیروگاه پایدار که با سوزاندن زباله، انرژی تولید می‌کند، علاوه بر این، از شیب های پشت‌بام آن می‌توان برای اسکی کردن استفاده کرد! این کمپانی، کارخانه اش را بعنوان پاک‌ترین نیروگاه در جهان معرفی می‌کند.

۴. سیستم GreenWave؛ شرکت Thimble Island Oyster
GreenWave یک سیستم انقلابی در صنعت صید در اقیانوس می‌باشد، که برای بازگرداندن اکوسیستم اقیانوس‌ها، کاهش تغییرات آب‌وهوا و ایجاد فرصت شغلی برای ماهیگیران طراحی شده است. این سیستم که از شکل‌های مختلفی از تورها ساخته شده یکی از برندگان INDEX AWARD می‌باشد.

۵. خانه‌ی خاکی‌وآبی؛ Baca Architects
یکی دیگر از پروژه‌هایی که به منظور کاهش اثرات سیلاب طراحی شده است این خانه در حاشیه رودخانه تایمز لندن می‌باشد، زمانی که ارتفاع آب افزایش می‌یابد، این خانه خود را خشک نگه می‌دارد، این خانه که توسط معماران Baca، بعنوان اولین خانه خاکی‌وآبی (دو زیست) معرفی شده است دارای مکانیسمی می‌باشد که می‌تواند در مقابل سیلابی تا ۲.۵ متر بیش از سطح سیل پیش‌بینی شده در منطقه، مقاومت کند.

۶. تیشرت Unseen Explorer
این تیشرت توسط دو استودیوی هلندی طراحی شده است، تا موجب افزایش آگاهی مردم، در مورد تاثیر تغییرات آب‌وهوا بر اسیدی شدن اقیانوس شود. این تی‌شرت هنگامی که با آب آلوده تماس پیدا کند رنگ‌اش تغییر می‌کند.

۷.کاشی آب‌وهوا (Climate Tile)
استودیوی دانمارکی Tredje Natur سیستمی را توسعه داده است که می‌تواند هر شهری را در جهان از تهدیدات بارندگی‌های سیل‌آسا بدلیل تغییرات آب‌وهوا محافظت کند، این سیستم، یک سنگفرش مدولار می‌باشد که در کنار چاله‌ها و کانال‌ها نصب می‌شود و احازه می‌دهد آب باران با فاصله از پیادروها حرکت کند و در عوض به مناطق کاشت گیاه جهت آبیاری گیاهان هدایت شود.

۸. سازه های CALTROPe 
سیلاب فقط یک مشکل برای شهر‌ها نیست، با توجه به این موضوع، گروه طراحی مجارستانی Szövetség’39 با کمک دانشمندان، طرح سازه‌ی مدولاری را توسعه داده اند که برای کشت جنگل‌های مانگرو و ایجاد سد‌های طبیعی در مناطق دلتایی جهان کاربرد دارد، این گروه امیدوار است که با کمک این طرح از ایجاد خسارت به زمین‌های کشاورزی هنگام افزایش سطح آب جلوگیری کند.

 

منبع

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

پویش رنگ شرکت پنتون و ادوبی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی

پویش رنگ شرکت پنتون و ادوبی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی

شرکت پنتون و ادوبی پویش «درخشش پیش از فنا»[۱] را راه اندازی کرده اند. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *