خانه / اخبار / پویش رنگ شرکت پنتون و ادوبی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی

پویش رنگ شرکت پنتون و ادوبی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی

شرکت پنتون و ادوبی پویش «درخشش پیش از فنا»[۱] را راه اندازی کرده اند. این پویش با مشارکت مؤسسه‌ی غیر انتفاعی «آژانس اقیانوسی»[۲] و «مشارکت کننده‌ی ادوبی استوک»[۳]، در پس پروژه‌ی ساخت مستند «در جستجوی مرجان‌ها»[۴] (این مستند جایزه‌ نیز برده است) شرکت نت‌فلیکس شکل گرفت. هدف از این پویش، الهام بخشی برای اقدام علیه تغییرات آب و هوایی (مانند گرمایش جهانی و …)، از طریق خلاقیت است.

گاهی اوقات مرجان‌ها مواد شیمیایی با رنگ‌ هایی پر طراوت را تولید می‌کنند. این مواد شیمیایی برای مرجان‌ها نقش ضد آفتاب را ایفا می‌کنند تا از آن‌ها در مقابل موج‌های گرمایی زیر آب که به دلیل تغییرات آب و هوایی ایجاد شده اند، محافظت کنند. برای افزایش آگاهی درباره‌ی بحران صخره‌های مرجانی، شرکت پنتون و ادوبی تصاویر گرفته شده توسط سازمان آژانس اقیانوسی، واقع در «کالدونیای جدید»[۵] ، را تحلیل کردند تا رنگ‌های منحصر به فرد فلوئورسنت‌های مرجانی را شناسایی کنند. فلوئورسنت‌های مرجانی گستره‌ای از رنگ‌های درخشان را ایجاد می‌کنند و این گستره‌ی رنگی، تداعی کننده‌ی مرگ زیبای این  زیست بوم است.

پویش رنگ شرکت پنتون و ادوبی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی

«ریچارد ویورز»[۶]، مدیر ارشد اجرایی و بنیان‌گذار مؤسسه‌ی آژانس اقیانوسی می‌گوید: «این رنگ‌های درخشان بهترین شاخص بصری هستند که نشان می‌دهند نه تنها زیست بوم صخره‌های مرجانی، بلکه محیط زیست سیاره ما دارد به آخر خط نزدیک می‌شود.» «برای اولین بار در تاریخ بشریت، ما در آستانه از دست دادن بخش عمده‌ای از زیست بوم سیاره‌ی زمین هستیم و تنها اقدامات فوری در سطح محلی و جهانی است که می‌تواند از رخ دادن این فاجعه جلوگیری کند.»

پویش رنگ شرکت پنتون و ادوبی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی

پویش درخشش پیش از فنا مبارزه را با به راه انداختن یک چالش طراحی آغاز کرده است. در این چالش از برند‌ها و جامعه‌ی خلاق طراحان دعوت شده است تا حمایت خود برای محافظت از اقیانوس‌ها را، با استفاده از این رنگ‌های پرطراوت در طراحی‌های خلاقانه‌ی خود، و در محصولات خود نشان دهند و از همه مهم تر اینکه این امکان را فراهم کنند که این آثار هنری در میدان تایمز شهر نیویورک و یا در کنفرانس‌ها و رویدادهای مهم سیاست‌گذاری در رابطه با اقیانوس‌ها و در کنفرانس‌ خلاقیت «ادوبی ماکس»[۷]، به نمایش در‌آیند.

پویش رنگ شرکت پنتون و ادوبی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی

همچنین ادوبی استوک گردآیه‌ای را، الهام گرفته از پالت درخش پیش از فنا، ایجاد کرده است و همه‌ی عواید فروش سبد سرمایه‌گذاری ادوبی استوک در آژانس اقیانوسی، صرف حمایت مالی برای محافظت از اقیانوس‌هایمان می‌شود.

[۱] Glowing, Glowing, Gone

[۲] The Ocean Agency

[۳] Adobe Stock contributor

[۴] Chasing Coral

[۵] New Caledonia

[۶] Richard Vevers

[۷] Adobe MAX

 

منبع: Adobe and Pantone Launch Color Campaign to Combat Climate Change

درباره ی گزارشگر طراحی صنعتی

موسسه علمی-پژوهشی و اطلاع رسانی گزارشگر طراحی صنعتی در تلاش است، با توسعه فعالیت های خود این سایت را به مرجع کاملی برای استفاده طراحان ایرانی، تبدیل کند. ما در تلاشیم اخبار مهم و تأثیر گذار بین المللی در حوزه دیزاین را در کوتاهترین زمان به زبان فارسی در اختیار مخاطبان قرار دهیم، همچنین بوسیله گزارشگران خود، در مراکز مختلف داخلی اخبار و رویدادهای ملی را تحت پوشش قرار دهیم.

همچنین ببینید

آیا شما حاضر هستید برای نجات زمین، فرزندی به‌دنیا نیاورید؟

زمانی که گویین مکلین تصمیم به عقیم شدن گرفت، فقط ۲۶ سال داشت. برای این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *